آفتاب

ویلیام هیگ: خروج از اتحادیه اروپا موجب فروپاشی بریتانیا می‌شود

ویلیام هیگ: خروج از اتحادیه اروپا موجب فروپاشی بریتانیا می‌شود

وزیر خارجه سابق انگلیس امروز (چهارشنبه) هشدار داد، در صورتی که مردم در همه‌پرسی درباره تداوم عضویت لندن در اتحادیه اروپا رای به ترک این اتحادیه دهند، چنین اتفاقی منجر به فروپاشی بریتانیا خواهد شد زیرا باعث تقویت آرمان ملی‌گرایان اسکاتلندی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام هیگ، وزیر خارجه سابق انگلیس و رهبر سابق حزب محافظه‌کار این کشور که یکی از مخالفان اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، اظهار کرد هنگامی که همه‌پرسی بر سر تداوم عضویت کشورش در اتحادیه اروپا تا پیش از پایان سال 2017 برگزار شود به‌رغم مخالفت‌هایش با این اتحادیه از باقی ماندن‌اش در آن حمایت می‌کند.

بریتانیا متشکل از انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند است. ویلیام هیگ در مطلبی در روزنامه دیلی تلگراف نوشت: ما باید این سوال را بپرسیم که آیا واقعا می‌خواهیم شانس خارج شدن اسکاتلند از قیومیت بریتانیا را با خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا افزایش دهیم یا خیر.

ویلیام هیگ این اظهارات را پس از دیدار دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با رهبران اروپا در چند روز پیش به منظور حمایت از اصلاح روابط انگلیس با اتحادیه اروپا مطرح کرد.

وزیر خارجه سابق انگلیس خاطر نشان کرد، اتحادیه اروپا به رغم بسیاری از نقایصش باعث ثبات در دموکراسی‌های شکننده در مرکز اروپا شده و همزمان با این سطح از ناآرامی در خاورمیانه و اقتصادهای جهان این به نفع بریتانیا که شاهد فروپاشی این بلوک باشد.

ویلیام هیگ گفت: ملی‌گرایان اسکاتلند که شدیدا حامی باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند، با استفاده از همه‌پرسی خروج لندن از اتحادیه اروپا زمینه یک همه‌پرسی دیگر برای خروج خود از قیومیت بریتانیا را فراهم خواهند کرد.

وی تاکید کرد: این چندان هوشمندانه نیست که در راستای نابود کردن بریتانیا و تضعیف شدید اتحادیه اروپا در نهایت تلاش کنیم. من به رغم این که منتقد دیرینه این سازمان مشکل‌دار هستم اما بعید است که در سال 2016 رای به خروج لندن از اتحادیه اروپا دهم.

انتهای پیام

کد N1078430

وبگردی