آفتاب

وزیران خارجه روسیه و قطر جمعه در مسکو دیدار می‌کنند

وزیران خارجه روسیه و قطر جمعه در مسکو دیدار می‌کنند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور قرار است در دیدار با همتای قطری خود در روز جمعه، 25 دسامبر در شهر مسکو درباره تحولات منطقه‌ای و راه‌حل بحران سوریه مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که امروز(چهارشنبه) منتشر کرد، با اعلام دیدار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با خالد بن محمد عطیه، وزیر خارجه قطر در مسکو در روز جمعه خاطر نشان کرد: وزرای خارجه روسیه و قطر در این دیدار به تبادل نظر درباره مسائل کلیدی وضعیت خاور میانه و شمال آفریقا با تاکید بر جستجوی راه حل سیاسی برای بحران‌های موجود با پشتیبانی قوانین بین‌المللی و بر اساس گفت‌وگوی ملی فراگیر بدون دیکته طرفهای خارجی خواهند پرداخت.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود خاطر نشان کرد، این دو وزیر خارجه در مذاکراتشان به بررسی دقیق تلاش‌ها برای حل‌وفصل جنگ داخلی سوریه از طریق گروه پشتیبان بین‌المللی سوریه و همچنین نشست روز جمعه گذشته شورای امنیت سازمان ملل که قطعنامه‌ای در اجرای تعهدات قبلی برای راه‌حل صلح‌آمیز جنگ سوریه را تصویب کرد، خواهند پرداخت.

در این بیانیه تصریح شد: ما علاوه‌ بر آن تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی گسترده برای جنگ با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در جمهوری عربی سوریه و عراق را یک اولویت مطلق در نظر خواهیم گرفت.

همچنین از جمله مسائل دستور کار مذاکرات لاوروف با عطیه، تقویت هماهنگی سیاسی در گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس از جمله در نشستی که آنها در سال آینده میلادی در سطح وزیران خارجه در مسکو برگزار خواهند کرد، است.

انتهای پیام

کد N1078415

وبگردی