آفتاب
نوباوه در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

اگر جای صدا و سیما بودم مصاحبه‌ فردوسی پور با ظریف را پخش می‌کردم

اگر جای صدا و سیما بودم مصاحبه‌ فردوسی پور با ظریف را پخش می‌کردم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری تهران با ثبت نام برای دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران گفت که اگر جای صدا و سیما بودم مصاحبه وزیر امور خارجه در برنامه نود را پخش می‌کردم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیژن نوباوه در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران با اشاره به پخش نشدن مصاحبه محمدجواد ظریف در برنامه نود گفت: من اگر جای صدا و سیما بودم این مصاحبه را پخش می‌کردم البته نمی‌دانم که بین ظریف و برنامه نود چه ارتباطی وجود دارد که البته شنیدن ارتباطش جالب بود. شاید یک چیزهایی می گفت که من نمی‌دانستم.

وی ادامه داد:‌ اگر ناهماهنگی در گرفتن مصاحبه بوده که من 35 سال است مصاحبه می گیرم و بدون اجازه سردبیر و مدیر نمی‌توانم با کسی گفت‌وگو کنم و خود مجری باید جواب دهد که چرا این کار را کرده اما اگر با هماهنگی انجام شده پس چرا پخش نمی شود؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: این مصاحبه باید پخش می‌شد چرا که چیز مهمی نیست، وزیر امور خارجه در این برنامه درباره ورزش صحبت کرده پس مساله خود مصاحبه نیست و مسایلی از قبیل ناهماهنگی وجود دارد که باید در روال اداری طی می‌شد وگرنه اصل برنامه 90 که همه‌اش حاشیه است و به مجری اجازه دادند همه را به چالش بکشد.

نوباوه همچنین با بیان اینکه یکی از اشکالات نظام انتخاباتی کشور سیستم تشکیلاتی و حزبی است تصریح کرد: حزب با همه اشکالات نتیجه کارش مشخص است و کسی که از طریق حزب وارد انتخابات می‌شود پس از پایان دوره عملکرد او قابل ارزیابی است و تکلیفشان هم معلوم است اما ما چون سیستم حزبی نداریم بعد از ثبت نام به دنبال همسوی خود در انتخابات می‌گردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: البته اشکال مهم‌تر در نظام انتخاباتی زمانی است که فرد وارد مجلس می‌شود و آن وقت است که برای بررسی طرح‌ها و لوایح نمی‌تواند همسوی خود را انتخاب کند؛ چرا که تشکیلات ندارد.

نوباوه با تاکید بر اینکه بسیاری از احزاب در کشور به عنوان تشکیلات خلق الساعه و یک هفته‌ای هستند گفت: البته طیف اقلیت و اکثریت در مجلس در 80 درصد طرح‌ها و لوایح با یکدیگر اشتراک فکری دارند و ما در 10 دوره انتخابات مجلس آموزش دموکراسی را دیده‌ایم یعنی خود من هیچ کدام از اعضای اقلیت مجالس هشتم و نهم را خارج از دایره رفقای خود نمی‌بینم، اما اگر تشکیلات حزبی شکل بگیرد نتیجه کار مجلس ما بهتر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1078403

وبگردی