آفتاب

پاکسازی رمادی را ببینید/ گزارش خواندنی اسکای نیوز عربی از طراحی حملات ارتش عراق

پاکسازی رمادی را ببینید/ گزارش خواندنی اسکای نیوز عربی از طراحی حملات ارتش عراق

نیروهای مشترک عراقی پس از ورود به مرکز شهر "رمادی"، شهرک افسران را از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

 

 

 

 

شبکه العالم به نقل از "الاتجاه پرس" گزارش داد:  نیروهای اداره مبارزه با تروریسم و لشکر هشتم ارتش عراق در این عملیات مشارکت داشتند.
در این عملیات خسارتهای سنگینی به داعش وارد شد.
نیروهای پلیس استان الانبار نیز برای مشارکت در عملیات آزادسازی رمادی وارد مرکز این شهر شدند، تا پس از پایان مأموریت نیروهای مبارزه با تروریسم، این منطقه را حفظ کنند.
منبعی در فرماندهی عملیات الانبار دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که 7 تن از سرکردگان داعش در مرکز رمادی به دست نیروهای عشایر از پا درآمدند.
"ثامر محمد اسماعیل" فرمانده لشکر واکنش سریع هم از کشته شدن 17 تن از عناصر داعش و تخریب مقرهای عملیاتی آنان در حمله موشکی به منطقه "حصیبه" در شرق الانبار خبر داد.


ارتش عراق چهار شهرک الرمادي را آزاد کرد    

بر همین اساس واحد مرکزی خبر هم به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد:  سرلشکر هادی رزیح فرمانده نیروهای پلیس الانبار تصریح کرد: نیروهای عراقی چهار شهرک را در مرکز الرمادی به نامهای الارامل ، البکر ، الضباط و منطقه الجرایشی از گروه تروریستی داعش بازپس گرفتند.
رزیح افزود: نیروهای ارتش بیش از سی و هفت جنگجوی داعش را در این مناطق به هلاکت رساندند.
از سوی دیگر سرلشکر اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار نیز گفت: نیروهای عراقی پیشروی های خود را به سمت مرکز الرمادی به ویژه مراکز دولتی در آن ادامه می دهند.

حیدرالاسدی خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی در گزارشی گفت : صدای شلیک گلوله ها از هر سمت و سویی در شهرکهای الرمادی به ویژه در محور شرقی و زمان ایجاد درگیریها شنیده می شود.
این شرایط در هر درگیری که در این مناطق روی می دهد طبیعی است. از سوی دیگر جنگی مخفیانه که همان جنگ تک تیراندازهاست در این مناطق ادامه دارد . جنگ قناصه ها بین تک تیراندازهای جنگجویان داعش و نیروهای واکنش سریع ارتش عراق - که به تازگی تاسیس شده است - ادامه دارد.

حسین هادی مدیر مرکز اطلاعات واکنش سریع ارتش عراق در مصاحبه با خبرنگار اسکای نیوز عربی گفت: تک تیرانداز داعشی، زن و کودک و افراد مسن و کهنسال را هدف قرار می دهد و کسانی را که حامل سلاح هستند و یا افرادی را که سلاح در اختیار ندارد نیز می کشد . ما با داعش فرق داریم ما یک نیرویی امنیتی - نظامی هستیم که ضابطه ها و قوانینی را در درگیریها رعایت می کنیم و مجبوریم به این قوانین عمل کنیم. یعنی ما به تک تیراندازهای خود دستور می دهیم هیچگاه کودک و یا زن و افراد مسن را هدف قرار ندهند و حتی به کسانی که حامل سلاح نیستند شلیک نکنند».

یکی دیگر از نیروهای ارتش نیز در این زمینه گفت : اعضای داعش که ساختمان یا موقعیتی را بیابند ، در آن مخفی می شوند و مواضع ارتش را هدف قرار می دهند. البته ما مواضعی را جایگزین یک موضع می کنیم شاید هم شلیک نکنیم و تنها عملکرد و واکنشهای دشمن را مورد بررسی قرار می دهیم تا به مرکز اطلاعات ارتش خبر بدهیم».

خبرنگار اسکای نیوز عربی افزود: هر تک تیرانداز چندین ساعت طولانی باید در یک مخفی گاه باقی بماند او در ساعتهای اولیه سحرگاهان، مکان مخفی شدن خود را انتخاب می کند و با غروب آفتاب از این مح لاستقرار خود تغییر مکان می دهد تا ماموریت شبانه دیگر نیروها آغاز شود.

یکی از تک تیراندازهای ارتش عراق در مصاحبه با خبرنگار اسکای نیوز عربی اظهار داشت :«ما در دو شیفت فعالیت می کنیم: شیفت صبح ساعت پنج بعد از ظهر به استراحت می پردازد و شیفت شب نیز از ساعت شش بعد از ظهر شروع به کار می کند تا بتوانیم تروریسم را از بین ببریم ما برای نجات ملت عراق مبارزه می کنیم و انشاء الله این ملت خبرهای خوب و شادی آفرین خواهد شنید».

حیدر الاسدی در ادامه گزارش خود گفت: «هر شخصی با کوچترین غفلتی باعث می شود هدف تک تیراندازها قرار بگیرد. همانطور که در درگیریها برای یکی از نیروهای واکنش سریع روی داد وی گفت: به مدت سه روز با تروریستهای داعش درگیر بودم و به دنبال کشف تک تیرانداز دشمن بودم و پس از پیدا کردن وی که در زیر خاکها مخفی شده بود فورا او را هدف قرار دادم».

خبرنگار اسکای نیوز عربی ادامه داد: تیزبینی و دقت در هدف و سرعت و صبر و شکیبایی صفاتی است که تک تیرانداز باید داشته باشد البته وی باید خطر تک تیرانداز دشمن را نیز در نظر بگیرد. در جنگ تک تیراندازها هیچ فرصتی برای فراموشی و اشتباه وجود ندارد زیرا یک لحظه غفلت می تواند باعث مرگ شود و درمعرض شلیک گلوله هایی قرار می گیرد که میزان اشتباه و خطای آن در اصابت به هدف تنها چند سانتی متر است .

از سوی دیگر منابع نظامی عراقی اعلام کردند: سیزده نفر از نیروهای امنیتی در حمله انتحاری خودروی بمب گذاری شده در شهرک الارامل جنوب الرمادی کشته شدند. از اینرو تعداد نیروهای ارتش کشته شده در الرمادی به بیش از سی نفر رسید.
این در حالی است که منابعی در ارتش عراق تصریح کردند: 14 نفر از نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی نیز در انفجار کاروان نظامی در منطقه البوذیاب در شمال الرمادی کشته شدند.

49310

کد N1078311

وبگردی