آفتاب

سفر رئیس مجلس سنای ایتالیا به عراق/معصوم: عراقی‌ها مصمم به نابودی داعش هستند

سفر رئیس مجلس سنای ایتالیا به عراق/معصوم: عراقی‌ها مصمم به نابودی داعش هستند

رئیس جمهوری عراق در مراسم استقبال از رئیس مجلس سنای ایتالیا در بغداد با اشاره به عزم راسخ مردم این کشور برای نابودی داعش، بر لزوم بهره گیری از تمامی توان‌ها برای نابودی داعش تاکید کرد. رئیس مجلس سنای ایتالیا در سفر خود به اربیل کنسولگری کشورش را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای در استقبال از پترو گراسو، رئیس مجلس سنای ایتالیا در کاخ "السلام" بغداد، از حمایت‌های این کشور از مردم عراق در زمینه‌های مختلف تقدیر و تاکید کرد: عراقی‌ها برای نابودی گروه تروریستی داعش عزمی راسخ دارند.

معصوم در این مراسم با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و لزوم افزایش تلاشها برای تقویت این روابط، از تمامی کشورهایی که در نبرد با داعش به عراق کمک می‌کنند از جمله ایتالیا قدردانی کرد.

رئیس جمهور عراق افزود، مردم عراق برای نابودی داعش که تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است، اراده‌ای قوی دارند.

وی با اشاره به تلاش چهره‌های سیاسی عراق برای ایجاد وحدت و همزیستی میان گروه‌های مختلف این کشور و تلاش آنان برای تحقق آشتی ملی که می‌تواند بستر لازم برای بازگشت آوارگان را فراهم کند بر لزوم به کارگیری تمامی توان‌ها برای نابودی داعش تاکید کرد.

گراسو در این دیدار بر اهمیت تعمیق روابط دوستانه دو کشور در ابعاد سیاسی، نظامی، تجاری، فرهنگی و زیست محیطی تاکید کرد.

وی مجددا بر حمایت کشورش از عراق که وارد جنگی نیابتی با داعش شده تاکید کرد و گفت: سفرم به بغداد با هدف تاکید بر حمایت همیشگی ایتالیا از مردم عراق و تمامی زمینه‌ها است به ویژه که ثبات عراق نتایج مثبتی بر امنیت و ثبات تمامی کشورهای منطقه خاورمیانه دارد.

گراسو در ادامه با تقدیر از تلاش‌های معصوم در راستای ایجاد همبستگی سیاسی میان گروه‌ها و طوائف مختلف عراقی و حمایت از اصلاحات در این کشور و اقدامی که در راستای برقراری آشتی ملی انجام شده، تاکید کرد: ایتالیا به دنبال توسعه دایره کمک‌های خود به مردم عراق به ویژه آوارگان و حفاظت از گنجینه‌های تاریخی این کشور است.

گراسو عصر روز سه شنبه کنسولگری ایتالیا را در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق با حضور نیچروان بارزانی، نخست وزیر این اقلیم افتتاح کرد.

رئیس مجلس سنای ایتالیا در این مراسم اظهار داشت: ایتالیا به توسعه روابط با اقلیم کردستان متمایل است و ایتالیا با اقلیم در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همکاری خواهد داشت.

بارزانی نیز با اشاره به سفر نخست وزیر ایتالیا به اقلیم کردستان پس از نفوذ داعش به منطقه افتتاح کنسولگری ایتالیا را گامی مثبت در توسعه روابط ایتالیا با عراق به طور کلی و اقلیم به شکل خاص ارزیابی کرد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای پیشمرگ به خاطر انسانیت با داعش می‌جنگند، از جامعه جهانی خواست از مردم این اقلیم در مبارزه با تروریسم حمایت کند.

انتهای پیام

کد N1078225

وبگردی