آفتاب

واکنش روسیه به گزارش عفو بین‌الملل درباره تلفات غیرنظامی حملات در سوریه

واکنش روسیه به گزارش عفو بین‌الملل درباره تلفات غیرنظامی حملات در سوریه

سخنگوی مطبوعاتی کرملین در واکنش به گزارش عفو بین الملل درباره کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی روسیه در سوریه، اعلام کرد که کرملین هیچ اطلاعاتی که بتواند این مسئله را ثابت کند و یا میزان صحت ادعاها عفو بین‌الملل در دست ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی کرملین به خبرنگاران گفت: ما هیچ گونه اطلاعاتی درباره حوادثی از این قبیل و میزان صحت این چنین ادعاهایی در اختیار نداریم.

وی افزود: کرملین تا به این لحظه اطلاعی از گزارش جدید عفو بین الملل نداشته و من به خبرنگاران توصیه می‌کنم که سوالات خود در این زمینه را از وزارت دفاع بپرسند که کنفرانس‌های مطبوعاتی دوره‌ای را درباره روند عملیات روسیه در سوریه برگزار می‌کند.

عفو بین الملل در گزارش اخیر خود 45 حمله هوایی روسیه در سوریه مورد بررسی قرار داده و می‌گوید تنها در این 45 مورد بیش از 200 غیر نظامی سوری کشته شده‌اند. بنا بر این گزارش حملات روسیه "تاثیر ویران کننده‌ای بر زیرساخت‌های سوریه داشته" و در پاره‌ای موارد "می‌تواند حتی جنایات جنگی به حساب آید."

روسیه از چند وقت پیش حملاتی را علیه گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های مخالف در سوریه آغاز کرده است که این حملات با موافقت دمشق انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N1078200

وبگردی