آفتاب

ظریف: اگر عین قانون کنگره اجرا شود به معنای نقض برجام خواهد بود

ظریف: اگر عین قانون کنگره اجرا شود به معنای نقض برجام خواهد بود

تسنیم نوشت: وزیر خارجه کشورمان در محل وزارت خارجه میزبان همتای مغولستانی خود بود.

محمدجواد ظریف پس از دیدار با «لوندگ پوروسورن» همتای مغولستانی خود در کنفرانس خبری مشترک با وی گفت: در طول چهار سال گذشته گفتگوهای خوبی با مغولستان در زمینه های مختلف داشتیم بویژه در حوزه کشاورزی معدن و انرژی دو کشور می‌توانند همکاری داشته باشند.

وی افزود: امیدوارم با توجه به مشترکات زیادی که بین دو کشور وجود دارد امکان گسترش روابط در همه زمینه ها وجود داشته و بتوانیم از این فرصت برای افزایش صاح و ثبات در منطقه استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه مغولستان نیز گفت: سال آینده چهل و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و مغولستان را جشن خواهیم گرفت.

پوروسورن گفت: امروز حوزه‌های گسترده‌ای از همکاری را از منظر سیاسی و اقتصادی بررسی کردیم.

وزیر خارجه مغولستان حوزه کشاورزی و صنعت نفت را به عنوان پتانسیل های همکاری ویژه بین دو کشور معرفی کرد.

ظریف در ادامه این کنفرانس خبری گفت: وزارت خارجه دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یکی از اهداف خودش انتخاب کرده است. گرایش پیشین وزارت خارجه امنیتی اقتصادی بود که باید به گرایش توسعه ای تبدیل شود.

وی افزود: عملکرد سفارت خانه ها را بر اساس کمک آنها به اقتصاد مقاومتی طرح ریزی کرده ایم. سفارت های ما تسهیل کننده روابط بین بخش خصوصی و قسمت های دولتی هستند که می‌خواهند در کشورهای خارجی فعالیت کنند.

وزیر خارجه ایران همچنین گفت: کار ما محدود به بخش اقتصادی نخواهد بود اولویت ما همسایگان و بحران هایی هستند که برای حل آنها تلاش می‌کنیم.

ظریف درباره نامه کری در خصوص مصوبه جدید کنگره آمریکا گفت: ما با دولت آمریکا به عنوان نماینده کل آمریکا برخورد می‌کنیم و کاری به کنگره و قوانین آن نداریم. خود دولت آمریکا باید مشکلات داخلی اش را حل کند. تصمیمات داخلی نمی‌تواند تعهدات یک کشور را از دوش آن بردارد.

وی افزود: نامه کری یک اعلام سیاست توسط دولت آمریکا است باید ببینیم این سیاست چگونه اعمال می‌شود. اگر عین قانون کنگره اجرا شود این به معنای نقض برجام خواهد بود.

ظریف گفت: من هم مثل شما در اخبار شنیدم که گروهی از نمایندگان به شورای عالی امنیت ملی نامه نوشته اند. در جلسه بعدی کمیسیون نظارت این نامه اگر قرار باشد اعلام شود ارایه شده و بررسی خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد هیات نظارت است که باید پس از ارایه گزارش ما درباره عملکرد طرف مقابل در نهایت تصمیم بگیرد که شرایط ما چگونه است.

49310

کد N1078099

وبگردی