آفتاب

خونتای تایلند 2017 قدرت را واگذار می‌کند

خونتای تایلند 2017 قدرت را واگذار می‌کند

نخست وزیر و رهبر خونتای تایلند امروز (چهارشنبه) در سخنرانی پایان سالش بار دیگر تاکید کرد، خونتا در سال 2017 میلادی قدرت را واگذار خواهد کرد و وارد فاز دوم برنامه اصلاحاتش شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پرایوت چان اوچا، نخست وزیر و رهبر خونتای تایلند در سخنرانی تلویزیونی گفت: خونتا به برنامه‌اش برای واگذاری قدرت در سال 2017 میلادی پایبند است. ما از ژانویه سال 2016 تا ژوئیه 2017 میلادی یک سال و نیم فرصت داریم و دولت اساس اقداماتی را که انجام نداده پایه‌ریزی خواهد کرد و اگر نتواند آن‌ها را به سرانجام رساند، این اقدامات در برنامه اصلاحات قرار خواهند گرفت. ما در حال حاضر وارد فاز دوم برنامه اصلاحات شده‌ایم.

پرایوت در سخنرانی‌اش با اشاره به اتهامات وارده علیه دولت در خصوص نقض حقوق بشر گفت: اگر مخالفان نظم امنیتی را نقض می‌کنند، من مقصر نیستم. قانون می‌گوید که شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید و آن‌ها باز هم به کار خود ادامه می‌دهند بعد می‌گویند که من حقوق بشر را نقض می‌کنم.

خونتا یا شورای ملی برای برقراری نظم و صلح در مه سال 2014 میلادی کنترل کشور را به دست گرفت، دولت منتخب را سرنگون کرد و به اعتراضات در بانکوک تحت رهبری اقشار طبقه متوسط و نخبگان که می‌خواستند از شر دولت غیرنظامی یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند خلاص شوند، پایان داد.

از آن زمان به بعد، خونتا خودش را مشغول تدوین قانون اساسی جدید و اصلاحاتی کرده که به گفته منتقدان برای محدود کردن قدرت احزاب سیاسی و خنثی کردن افرادی که به تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق و برادر یینگلاک وفادار هستند، طراحی شده‌اند.

خونتا مرتبا برگزاری انتخابات برنامه‌ریزی شده را به تعویق انداخته و مدعی است که تایلند هنوز برای برگزاری انتخابات به اندازه کافی با ثبات نیست.

خونتا علی رغم اختصاص بودجه‌ای کلان برای پروژه‌های بزرگ خط راه آهن و جاده سازی برآورده کردن نیازهای داخلی همچنان ضعیف است و بدهی سنگین به اقتصاد این کشور لطمه می‌زند.

انتهای پیام

کد N1078083

وبگردی