آفتاب

جنگ‌طلبان آمریکایی به‌دنبال تحریم‌های جدید

جنگ‌طلبان آمریکایی به‌دنبال تحریم‌های جدید

پس از آن که جنگ‌طلبان آمریکایی نتوانستند مانع تصویب برجام شوند در تلاشند به هر نحو ممکن مانع از اجرایی شدن این توافق بین‌المللی شوند و در این راستا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و نهادهای ایرانی هستند که نمونه‌های آخرین آن‌ها تلاش برای تصویب 3 طرح علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی سنکشن لاو (قانون تحریم)، هر یک از طرح‌های ارائه شده طی دو هفته گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در صورت تصویب می‌تواند انجام قراردادهای مرتبط تجاری با ایران را پیچیده کند و افرادی که مایل به از سرگیری روابط تجاری خود با ایران یا افراد و شرکت‌های ایرانی هستند را با مشکل مواجه کند.

یکی از دو طرح جدید، توسط دیون نونز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا آن‌را در 15 دسامبر 2015 به کنگره ارائه کرد و از سوی 26 نماینده دیگر مورد حمایت قرار گرفته است.

این طرح با شماره H.R.4257 در کنگره ثبت و به چهار کمیته امور خارجی، قوانین، تأمین مالی و خدمات مالی ارائه شده و در نوبت بررسی قرار دارد.

طرح دیگر از سوی برد شرمن، نماینده دموکرات آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور ارائه شده است.

5 عضو مجلس نمایندگان، شامل اد رویس، رییس کمیته امور خارجی و ایلنا راس لیتینن، عضو ارشد مجلس نمایندگان این طرح را روز 18 دسامبر به کنگره ارائه شده مورد حمایت قرار داده‌اند.

طرح پیشنهادی برد شرمن با شماره H.R.4312 در کنگره ثبت شده و در پنج کمیته امور خارجی، خدمات مالی، نظارت و اصلاحات دولت، قضایی و تأمین مالی در نوبت بررسی قرار دارد.

آخرین طرح ارائه شده توسط پتر روسکام، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ارائه شده است و سه نماینده جمهوری‌خواه دیگر به نام‌های دوین نونز، مایک پومپئو و لی زلدین تا کنون از آن حمایت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تمامی این طرح‌ها باید ابتدا در کمیته‌ها به تصویب رسیده و پس از اصلاحات لازم به دو مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا ارائه شوند. در صورت تصویب نهایی در کنگره، رییس‌جمهور آمریکا باید در رابطه با آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام

کد N1078055

وبگردی