آفتاب

توضیحات سخنگوی کمیسیون اصل 90 درباره تخلفات برخی سفارتخانه های کشور

توضیحات سخنگوی کمیسیون اصل 90 درباره تخلفات برخی سفارتخانه های کشور

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی درباره تخلفات برخی سفارتخانه‌ها در خارج از کشور توضیح داد.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا گفت: شکایتی از یک تاجر ایرانی در تایلند از سفارت ایران به کمیسیون رسیده که چرا بدون داشتن مستندات محکم به وی اتهام «عنصر نامطلوب» زده شده است، البته مسوولان سفارت بعدا این خطا را پذیرفتند.

نماینده مردم اردبیل از واصل شدن شکایتی دیگر از یک تاجر ایرانی در قبرس سخن گفت و افزود: شکایت یک تاجر ایرانی به دلیل تعلل سفارت ایران متحمل خسارات سنگین به دلیل ترخیص نشدن مواد غذایی این تاجر به کمیسیون رسیده است.

وی با اشاره به شکایت خانواده برخی زندانیان ایرانی خارج از کشور گفت: برخی خانواده‌های زندانیان ایرانی خارج از کشور از جمله زندانیان محبوس در زندان‌های ترکمنستان و امارات درباره این که حمایت‌های لازم حقوقی و سیاسی از آنها به عمل نیامده است، شکایت داشته‌اند. این دست تخلفات به دلیل ضعف اجرایی و بی‌توجهی برخی مسوولان سفارتخانه‌ها در پیگیری حقوقی و سیاسی وضعیت زندانیان ایرانی اتفاق افتاده است.

افضلی‌فرد ابراز تاسف کرد: واکنش مسوولان سفارت ایران در امارات با زندانی شدن برخی ایرانیان در این کشور کاملا منفعلانه بود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از مکاتبه کمیسیون متبوعش با دیپلمات‌های کشورمان در کشور تاجیکستان برای جلوگیری از حیف و میل اموال ایرانیان خبر داد و افزود: مسوولان سفارت ایران در تاجیکستان باید هرچه سریعتر موضوع حیف و میل اموال منقول ایرانیان در این کشور را پیگیری کنند تا این اموال به نام تاجیک‌ها زده نشود. البته هنوز جواب مشخص به این نامه داده نشده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس از حضور معاون پارلمانی و امور کنسولی در جلسات کمیسیون اصل 90 برای پاسخ به مطالب فوق اشاره کرد و افزود: معاون امور کنسولی، مدیران کل و مسوولان مرتبط با سفارتخانه‌ها برای پاسخ به تخلفات در جلسه حضور یافتند البته جلسه بعدی کمیسیون نیز طی دو هفته آینده تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1077869

وبگردی