آفتاب
در آستانه سالگرد انقلاب مصر؛

سیسی: اگر مردم نخواهند یک ثانیه هم در قدرت نمی‌مانم

سیسی: اگر مردم نخواهند یک ثانیه هم در قدرت نمی‌مانم

رئیس جمهوری مصر با تاکید بر اینکه حتی یک ثانیه بدون رضایت مردم در قدرت نخواهد ماند،‌ نسبت به برگزاری هرگونه تظاهرات در سالگرد "انقلاب 25 ژانویه" هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در سخنرانی که به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) در وزارت اوقاف این کشور ایراد کرد، ضمن هشدار نسبت به برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در سالگرد انقلاب 25 ژانویه تاکید کرد: بدون خواست مردم حتی یک ثانیه هم در قدرت نمی‌مانم.

وی در این مراسم خطاب به مردم مصر گفت: من به خواست و انتخاب شما و نه بر خلاف خواسته‌تان روی کار آمدم، پس چرا گروهی می‌خواهند در 25 ژانویه دست به انقلابی جدید بزنند؟ آیا می‌خواهید این کشور را نابود کرده و مردم را از بین ببرید؟ به کشورهای همسایه خود نگاهی بیندازید دوست ندارم نامی ببرم اما برخی از این کشورها 30 سال است که در بحران به سر می‌برند و هنوز نتوانتسته‌اند قدرت و جایگاه قبلی خود را بیابند و البته کشوری که نابود شد دیگر درست نمی‌شود.

رئیس جمهور مصر با تاکید براینکه نمی‌پذیرد مصر نابود شود،‌ گفت: من از هیچ کسی نمی‌ترسم اما تمام ترس و نگرانی‌ام برای مردم خدا دوست مصر است، مردمی که برای آبادی کشور تلاش و صبر می‌کنند مصر به این تلاش و فداکاری نیازمند است.

وی در ادامه اظهار داشت: سمت ریاست جمهوری مسئولیت‌های بزرگی را در برابر من قرار داده و به زودی برای حفظ امنیت و جان 90 میلیون مصری محاسبه خواهم شد.

به دنبال فراخوان گروه‌های مخالف از جمله اخوان المسلمین و خانواده‌های زندانیان و برخی فعالان این کشور برای اعتراضات در سالگرد انقلاب ژانویه 2011 رئیس جمهور مصر این هشدار را به مردم داد.

انتهای پیام

کد N1077846

وبگردی