آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

مسئولان مراقب بدعهدی‎ها در قبال برجام باشند

مسئولان مراقب بدعهدی‎ها در قبال برجام باشند

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: از مسئولانی که برای موضوع برجام زحمت کشیده‌اند، تشکر می‌کنیم، اما در عین حال باید مراقب باشید تا در صورت متعهد نبودن غرب، مقاوم باشید و عقب‌نشینی نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تاکید بر لزوم حساسیت و مراقبت همیشگی مسئولان و دولتمردان نسبت به رفتار غربی‌ها، تصریح کرد: آمریکا همچنان در مسیر خصومت با ملت ایران، نقض عهد و تحریم گام برمی‌دارد.

وی با استناد به بخش‌هایی از نامه ارزشمند امام علی(ع) به مالک اشتر، این نامه را یک منشور جامع مدیریتی برای اداره جامعه ارزیابی کرد و گفت: گاهی دشمن به انسان نزدیک می‌شود تا ما را غافل کند، در چنین مواقعی باید بسیار مراقب بود. در این گونه مواقع حسن ظن جایی ندارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: دشمنی که از در صلح و سازش وارد شده ممکن است زیر این نقاب مکرها و حیله‌هایی در سر داشته باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را قابل انطباق با شرایط امروز جامعه دانست و تاکید کرد: ما بعد از چندین سال با برجام و توافق هسته‌ای مواجه شده‌ایم، مسئولان و دست اندرکاران باید با احتیاط گام بردارند.

وی اظهار کرد: دشمن قابل اعتماد نیست و پیمان‌شکن است و همچنان در مسیر تحریم و تضییع حقوق ملت گام برمی‌دارند.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما از زحمات مسئولان و عزیزانی که در جلسات مختلف این مساله را به سرانجامی رساندند تقدیر اما توصیه می‌کنیم مراقب مکر و حیله و نقض عهد طرف مقابل باشند.

انتهای پیام

کد N1077803

وبگردی