آفتاب

رهبر اخوان المسلمین به 10 سال حبس محکوم شد

رهبر اخوان المسلمین به 10 سال حبس محکوم شد

دادگاه نظامی مصر، حکم حبس 149 تن از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و محمد البلتاجی و صفوت حجازی، از رهبران و مبلغان این گروه را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یک منبع قضایی اعلام کرد دادگاه نظامی مصر طی حکمی محمد بدیع،‌ محمد البلتاجی و صفوت حجازی را به 10 سال حبس محکوم کرد.

همچنین این دادگاه 56 تن دیگر از متهمان را به صورت حضوری به سه تا هفت سال زندان محکوم کرد و برای 90 تن دیگر به صورت غیابی حکم حبس 25 سال را صادر کرد. 50 تن دیگر نیز در این جلسه از اتهامات مبرا شدند.

دادستان اتهامات این اشخاص را تحریک به قتل، تعرض به نیروهای ارتش و به آتش کشیدن دو کلیسا در شهر "سوئز" عنوان کرد.

محمد الدماطی، سخنگوی هیات دفاعی اخوان المسلمین در واکنش به احکام صادر شده به ویژه احکامی که در حق بدیع، البلتاجی و حجازی صادر شده، تاکید کرد آنها در حوادثی که منجر به برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر شد، مشارکت نداشته‌اند.

الدماطی پیش از این نیز در گفتگو با الجزیره با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی کشور اخوان را "دشمن سرسخت" خود می‌دانند که در "انقلاب ژانویه" موفق به غلبه بر آنها شده بود به همین دلیل با متهمان اخوانی با "دشمنی" برخورد می‌کنند،‌ تاکید کرد: کسانی که اقدام به پرونده‌سازی برای اعضای اخوان کرده‌اند، همان افسران دستگاه امنیتی کشور هستند.

طبق قانون مصر، دادگاه‌های نظامی احکام خود را در دو مرحله صادر می‌کنند و این دادگاه‌ها معمولا در مرحله اول احکام خود را اعلام نمی‌کنند و هیات دفاع حق دارد در مرحله اول به احکام صادر شده اعتراض کند.

پیش از این سه بار حکم اعدام و پنج بار حکم حبس ابد برای بدیع صادر شده بود اما برخی از آنها لغو شد.

انتهای پیام

کد N1077680

وبگردی