آفتاب

شورای امنیت قطعنامه 2165 درباره ورود کمک‌های انسانی به سوریه را تمدید کرد

شورای امنیت قطعنامه 2165 درباره ورود کمک‌های انسانی به سوریه را تمدید کرد

ایسنا نوشت: شورای امنیت بار دیگر اعتبار قطعنامه 2165 درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه بدون نیاز به موافقت دمشق را تمدید کرد.

به گزارش شبکه خبری سیریانیوز، این دومین باری است که شورای امنیت قطعنامه 2165 را درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق مرزها و بدون نیاز به موافقت دمشق تمدید می‌کند.

این قطعنامه اجازه می‌دهد تا کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه‌های باب السلام و باب الهوا در مرز ترکیه، یعربیه در مرز با عراق و الرمثا در اردن وارد سوریه شود. این نخستین قطعنامه‌ای است که اجازه ورود کمک‌ها از طریق گذرگاه‌هایی را می‌دهد که تحت کنترل دولت سوریه نیستند.

شورای امنیت اواخر فوریه قطعنامه 2139 را صادر کرد که بر لزوم تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به تمامی خاک سوریه تاکید دارد.

دینا قعوار، نماینده دائم اردن در شورای امنیت گفت: ما سال گذشته با لوکزامبورگ و استرالیا برای ارائه سه قطعنامه 2139،2165 و 2191 تلاش کردیم؛ قطعنامه‌هایی که در رساندن کمک‌های بشردوستانه از طریق مرزها به سوریه نقش داشته است.

وی گفت: ما در راستای همین تلاش‌ها هفته‌های گذشته با تمامی اعضای شورای امنیت برای تمدید مجدد اعتبار قطعنامه ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه به گفتگو پرداختیم و موفق به تصویب مجدد آن شدیم.

اوضاع انسانی در سوریه به دلیل ادامه جنگ و خشونت‌ها در این کشور بسیار وخیم است.

49261

کد N1077601

وبگردی