آفتاب
یورو نیوز گزارش داد:

سانسور خبری درگیری های ترکیه و بی اطلاعی از آمار دقیق قربانیان

سانسور خبری درگیری های ترکیه و بی اطلاعی از آمار دقیق قربانیان

حملات ارتش ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شهرهای کرد نشین وارد هشتمین روز خود شده اما چون خبرنگاران اجازه ورود به این مناطق را ندارند اطلاع دقیقی درباه آمار واقعی قربانیان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، حملات ارتش ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک در شهرهای کردنشین در جنوب شرقی این کشور وارد هشتمین روز خود شد.

بر اساس اعلام دولت ترکیه تا کنون دست کم ۱۲۷عضو پ.ک.ک در این حملات کشته شده اند اما به دلیل عدم حضور خبرنگارها در منطقه هیچ منبع مستقلی تعداد کشته شدگان را تایید و یا رد نکرده است. آنکارا همچنین در مورد مرگ غیرنظامیان هیچ آماری ارایه نکرده است. با این وجود منابع خبری این تعداد را بین ۷ تا ۲۳ نفر ذکر کرده اند.

در این عملیات که یکی از وسیع ترین حملات ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک است، ۱۰ هزار سرباز و نیروی ویژه به همراه تانک و خودروهای زرهی شرکت دارند.

همزمان، هزاران نفر از مردم دیاربکر روز دوشنبه در اعتراض به عملیات ارتش ترکیه تظاهرات کردند. تعدادی از نمایندگان پارلمان نیز در این تظاهرات حضور داشتند. نیروهای امنیتی ترکیه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و ماشین آبپاش استفاده کردند.

کد N1077555

وبگردی