آفتاب
معاون آموزش و پرورش کرمانشاه:

نگرانی از بابت شیوع شپش در مدارس کرمانشاه نداریم

نگرانی از بابت شیوع شپش در مدارس کرمانشاه نداریم

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا دانش آموزان استان به شپش گزارش نشده است.

سلمان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، افزود: با تدابیری که در مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اندیشیده شده و نکاتی که در خصوص رعایت بهداشت به دانش‌آموزان ارائه شده است، خوشبختانه مشکل خاصی از حیث ابتلا به شپش در بین دانش‌آموزان استان وجود ندارد.

محمدی با بیان اینکه مهر ماه هر سال و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید فرم‌های خاصی برای غربال‌گری دانش‌آموزان در اختیار مدارس قرار می‌گیرد، گفت: نگرانی خاصی از حیث ابتلا به شپش در بین دانش‌آموزان استان وجود ندارد.

محمدی با بیان اینکه بیشتر دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی در معرض ابتلا به شپش قرار دارند، گفت: دانش آموزانی که به استخر می‌روند بیشتر در معرض ابتلا به شپش هستند.

وی احتمال شیوع شپش را در بین دانش آموزان دختر شایع‌تر دانست و گفت: این مسئله بیشتر به دلیل بلند بودن موهای دختران است.

وی مهم‌ترین عامل ابتلا به این بیماری را عدم رعایت بهداشت دانست و افزود: با رعایت بهداشت فردی و کوتاه کردن موها می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری مصون ماند.

محمدی افزود: رعایت بهداشت و نظافت، شست وشوی مرتب موهای سر، شانه کردن موها با شانه‌های دندانه‌دار و... از جمله راه‌کارهای توصیه‌ای برای جلوگیری از ابتلای افراد و به‌ویژه دانش‌آموزان به شپش می‌باشد.

محمدی در ادامه ماندگاری تخم شپش را بالا دانست و گفت: این تخم خیلی زود تکثیر می‌شود و مبتلایان به شپش باید سرشان را هر روز شسته و از شامپوهای مخصوص برای از بین بردن شپش‌ها استفاده کنند.

به گفته محمدی تعداد کل دانش‌آموزانی که در مدارس استان کرمانشاه تحصیل می‌کنند حدود 320 هزار نفر است.

انتهای پیام

کد N1077492

وبگردی