آفتاب

توطئه‌چین قتل ولیعهد انگلیس برای مدت نامحدودی بازداشت بوده است

توطئه‌چین قتل ولیعهد انگلیس برای مدت نامحدودی بازداشت بوده است

مرد انگلیسی که قصد داشت تا پرنس چارلز را به قتل برساند، تحت قانون بهداشت روانی برای مدت نامحدودی در بازداشت به سربرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، مارک کولبورن، 29 ساله که از سوی رسانه‌های محلی انگلیس "افراطگرای پرشور" لقب گرفته، برای قتل پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا خیالبافی کرده و قصد داشت تا وی را به قتل برساند.

وی که خودش را با آندرس بریویک، قاتل نروژی مرتبط می‌داند در یادداشتهای روزانه‌اش توطئه ترور پرنس چارلز را با یک تفنگ تک تیرانداز نوشته است.

این مرد از طریق اینترنت پودر سیانور و ماسک، قیف فیلتر فلزی،‌ دستکش لاتکس و سرنگهای پلاستیکی خریداری کرده بود.

این جوان 29 ساله در یادداشتهای روزانه خود نوشته است: من نمی‌خواهم یک قاتل سریالی باشم. من بیشتر از آندرس بریویک توانایی دارم. من اهداف احتمالی دارم و منتظر فرصت هستم تا یکی از آنها را به قتل برسانم. البته در حال حاضر پرنس چارلز از همه بهتر است.

براساس حکم دادگاه جنایی انگلیس و ولز، این مرد جوان که در سوم ژوئن سال 2014 دستگیر شده، به اتهام تلاش برای انجام اقدامات تروریستی گناهکار شناخته شده است. خانواده وی وسائل شیمیایی و دست نوشته‌های وی را در اتاقش یافته و به پلیس اطلاع دادند.

هیات ژوری این مرد جوان را برپایه ادله‌ای چون کپی کردن نوشته‌هایی از سایت‌های تروریستی و داشتن کتابی درباره تولید و ساخت مواد منفجره محکوم کردند. البته این هیات اعلام کرد این مرد جوان نمی‌خواسته از مواد شیمیایی در توطئه تروریستی خود استفاده کند.

انتهای پیام

کد N1077473

وبگردی