آفتاب

ارسال کمک هوایی برای پلیس تحت محاصره افغانستان در "سنگین"

ارسال کمک هوایی برای پلیس تحت محاصره افغانستان در "سنگین"

مقام‌های افغان گفته‌اند که هواپیماهای نظامی اقدام به ارسال آذوقه و مهمات برای نیروهای افغان کرده‌اند که برای عقب زدن طالبان در بخش "سنگین" در ولایت جنوبی هلمند می‌جنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیروهای افغان برای حفاظت از مقر اصلی پلیس در سنگین که تحت محاصره طالبان است تلاش می‌کنند.

در طول روز سه‌شنبه گزارش‌های ضد و نقیضی از اینکه کل بخش سنگین در اختیار طالبان است یا نه وجود داشت.

محمد داوود، فرمانده پلیس سنگین پیشتر به بی بی سی گفته بود که طالبان کاملا راه تماس ستاد پلیس با باقی ولایت را قطع کرده و ذخیره آذوقه و مهمات ماموران رو به اتمام است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که با پیشروی طالبان به بخش مرکزی سنگین نبردهای خونینی در جریان بوده است.

نیروهای آمریکایی و انگلیسی برای سال‌ها در مقابل حملات طالبان در هلمند مقاومت می‌کردند اما ماموریت رزمی آنها یک سال پیش پایان یافت.

محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ "ما در حال پرتاب تدارکات شامل آذوقه، تجهیزات نظامی و مهمات برای حمایت از نیروها در سنگین هستیم."

او گفت که نبردهای پراکنده در اطراف سنگین در جریان است، اما گزارش‌ها از آمار بالای کشته‌های ارتش را رد و تاکید کرد که سنگین سقوط نکرده است.

یک شاهد محلی که از سنگین گریخته گفت که فقط مجتمع دولت و مقر اصلی پلیس همچنان تحت کنترل دولت است و باقی در اختیار طالبان قرار گرفته است.

همزمان در روز سه شنبه وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که شماری پرسنل نظامی را در "نقش مشاور" به اردوگاه شورابک که قبلا به "بسشن" (باستیون) موسوم بود، اعزام کرده است.

فرماندار و رئیس پلیس هلمند گزارش‌ها از سقوط سنگین را "کاملا کذب" خوانده‌اند.

میرزا خان رحیمی، والی هلمند تاکید کرده‌است که بخش سنگین هنوز در کنترل دولت است، اما معاون رحیمی گفته‌ است که جنگجویان طالبان این بخش را به تصرف خود در آورده‌اند.

اما یک افسر ارتش افغانستان گفت که هنوز نبرد در سنگین جریان دارد و طالبان اکنون بیشتر شهر را کنترل می‌کند.

او که نخواست نامش فاش شود که "در حال حاضر ستاد پلیس، پایگاه گردان ارتش ملی و مقر مرکزی فرمانداری در سنگین را در اختیار دارد."

طالبان گفته که بیشتر سنگین را کنترل می‌کند.

سنگین در گذشته چند بار به دست طالبان افتاده و نبردهای این ولایت باعث کشته‌های زیادی در میان نیروهای افغان و بین‌المللی شده است.

درحال حاضر حدود ۱۲ هزار سرباز خارجی به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت ناتو برای حمایت از ارتش افغانستان در این کشور حضور دارند.

انتهای پیام

کد N1077427

وبگردی