آفتاب

واژگونی قايق آوارگان در سواحل ترکيه جان ۱۱ نفر را گرفت

واژگونی قايق آوارگان در سواحل ترکيه جان ۱۱ نفر را گرفت

واژگونی قایق حامل آوارگان در سواحل ترکیه، در حالی ۱۱ نفر را به کام مرگ کشاند که امداد رسانی برای یافتن سایر سرنشینان این قایق تا کنون تنها ۷ نفر از آنان را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری دوغان از کشته شدن دست کم ۱۱ آواره بر اثر واژگون شدن قایق آنها در سواحل ترکیه در دریای اژه خبر داد.

بر این اساس، قایق حامل این آوارگان در سواحل شهر «کوش آداسی» واقع در استان «آیدین» ترکیه غرق شد که بر اثر آن ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و عملیات امداد برای نجات احتمالی سایر سرنشینان آن توسط ماموران گارد ساحلی ترکیه ادامه دارد.

خبرگزاری دوغان تعداد نجات یافتگان در مراحل اولیه عملیات امداد و نجات را ۷ نفر اعلام کرده است.

این خبرگزاری از تعداد سرنشینان قایق مذکور ابراز بی اطلاعی کرده است.

براساس گزارش ها، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر مسیر رسیدن به سواحل اروپا جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند.

بحران سوریه که از سال ۲۰۱۱ با خلق گروه های مختلف تروریستی در سوریه توسط محور غربی-عبری-عربی آغاز شد تا کنون میلیون ها نفر از غیرنظامیان سوریه را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده است؛ سفری که در برخی موارد با اینگونه حوادث تلخ مواجه شده و آوارگان را به کام مرگ می کشاند.

در این میان برخی کارشناسان بر این باورند که ترکیه با هدف سرنگونی دولت قانونی سوریه حمایت های بسیاری را از تروریست ها به انجام رسانده است؛ اقداماتی که بهای آن را آوارگان با جان خود باید بپردازند.

کد N1077190

وبگردی