آفتاب

هاشمی‌رفسنجانی: جایگاه ولی‌فقیه ضعیف شود دشمنان به اهداف‌شان نزدیک‌تر می‌شوند

هاشمی‌رفسنجانی: جایگاه ولی‌فقیه ضعیف شود دشمنان به اهداف‌شان نزدیک‌تر می‌شوند

تسنیم نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگرجایگاه ولی‌فقیه ضعیف شود دشمنان به اهداف‌شان نزدیک‌تر می‌شوند.

 آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان، شامل جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و دبیران کل و استانی احزاب، با تأکید بر «شرایط ویژه منطقه به خاطر شکل‌گیری و گسترش پدیده شوم تروریسم»، گفت: نوع جنگ‌های این گروه با جنگ‌های جهانی اول و دوم متفاوت، اما بسیار خطرناک‌تر است.

وی با تشریح چگونگی شکل‌گیری ساختار سیاسی، نظامی و مالی تروریست‌ها در عراق و سوریه، گفت: با ایجاد هسته، در کشورهای مختلف بذرپاشی کرده‌اند و ریشه‌کنی آنها، یکی از کارهای سخت و زمانبر عقلای جامعه بشری است که نباید زمان را از دست داد و از آن غفلت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آموزش‌های تروریست‌ها برای کارهای انتحاری و تبلیغات فراوان آنها برای جذب جوانان را نشانه‌ای از برنامه‌های خطرناک برای به هم زدن امنیت جوامع بشری دانست و افزود: نیجریه یکی از مصادیق تازه برای میدان کارهای تروریستی است که حتی دختران را به جرم تحصیل می‌ربایند، می‌کشند و شیعیان را به خاک و خون می‌کشند.

هاشمی‌رفسنجانی افغانستان و پاکستان را کانونی دیگر برای ایجاد و انتشار گروه‌های خطرناک تروریستی دانست و با اشاره به اتفاقات چند سال اخیر، گفت: علی‌رغم حضور ناتو در افغانستان، تروریست‌ها هر نوع شرارتی را که بخواهند، انجام می‌دهند.

وی با ابراز تأسف از تمرکز گروه‌های تروریستی در لیبی، گفت: با استفاده از فضای بی‌ثباتی سیاسی آن کشور، تروریست‌های سراسر جهان در آنجا جمع و سازماندهی می‌شوند و برای اقدامات تروریستی به کشورهای هدف می‌روند که انفجار فرانسه و هواپیمای روسیه در صحرای سینا، از جمله کارهای آنهاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرایط سیاسی داخل کشور ا شاره کرد و با ابراز تأسف از میدان‌داری بعضی از تندروها و استفاده‌های افراطی از تریبون‌های رسمی، گفت: متأسفانه برخی به گونه‌ای در مورد رهبری سخن می‌گویند که گویی تنها، خود را نایب و نماینده ایشان می‌دانند و عده‌ای حرف‌های خود را به گونه‌ای منتسب به ایشان می‌کنند که با توجه به موضع‌گیری‌های غیر عقلی و غیر منطقی خود، علاوه بر مخدوش کردن اذهان مخاطبان، به جایگاه رفیع رهبری و ولایت‌فقیه صدمه می‌زنند.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید مؤکد بر «مردمی بودن نظام» و نقش آنها در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی از زمان مبارزه تا پیروزی و سپس دفاع مقدس، سازندگی و تاکنون، گفت: متأسفانه عده‌ای دانسته یا ندانسته با رفتار و گفتار عجیب، نسنجیده و غیرمنطقی خود دارند پایگاه مردمی نظام را ضعیف می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه ولایت‌فقیه در کشور ایران که علاوه بر پیروان ادیان و مذاهب مختلف، قومیت‌های گوناگونی هم دارد، افزود: خدای ناکرده اگر روزی جایگاه حقیقی و حقوقی ولی‌فقیه در کشور ضعیف شود، دشمنان به اهداف خود در تجزیه ایران نزدیک‌تر می‌شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اتفاقات ریز و درشتی که در طول انقلاب اسلامی برای ایجاد تفرقه بین مردم رخ داد و حضور ولایت‌فقیه و مردم، جلوی آنها را گرفت، گفت: انتخابات، نقطه عطفی برای تقویت این دو بعد است که باید تمام شرایط مصرح در قانون اساسی، برای برگزاری پرشور آن فراهم شود.

هاشمی‌رفسنجانی حق‌الناس خواندن رأی مردم از سوی رهبری نظام را یک فتوای دینی و محکم از یک فقیه سیاسی خواند و گفت: نباید بگذاریم هر کاری که به حضور حداکثری مردم لطمه می‌زند، به نام دفاع از انقلاب صورت گیرد.

وی حضور فعال احزاب را شیوه مرسوم مردم‌سالاری در کشورهای دنیا دانست و گفت: تعدّد احزاب در قانون اساسی نیز آمده و امروز احزاب فعالیت‌های خوبی در کشور دارند که می‌توانند در مقاطع حساسی از جمله زمان انتخابات، با تشکیل جبهه‌ها، خلاء وجود احزاب بزرگ را پر کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به حاضرین، افزود: جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان دو عنوان خوب برای فعالیت‌های سیاسی شماست، که هم از دو جناح مرسوم در کشور مستقل هستید و هم با مشی اعتدال، به ترویج فرهنگ اسلام و گفتمان انقلاب می‌پردازید.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر اهمیت انتخابات برای تشدید فعالیت‌های احزاب، به انتخابات اسفندماه اشاره کرد و گفت: این انتخابات میدانی خوب برای نشان دادن عقلانیت، منطق‌گرایی، استدلال پذیری، قانون‌گرایی و عمل به تصریحات قانون اساسی در جهت برگزاری یک انتخابات متناسب با شأن جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از تشنجات سیاسی و بیان مواضع بدون بد اخلاقی‌های سیاسی و با حفظ خونسردی و آرامش، گفت: مردم وقتی استدلال و منطق را در سخنان کسی ببینند، مروّج آن افکار و حرف‌ها می‌شوند که نمونه این برخورد را در شیوه‌های گفتاری و نوشتاری دکتر علی مطهری در مجلس و رسانه‌ها شاهدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در ابعاد داخلی و خارجی، بر دستاوردهای دیپلماسی این دولت در فضای بین‌المللی تأکید کرد و گفت: دنیا هم در عمر کوتاه دولت آقای روحانی، متوجه افکار اعتدالی ملت ایران و سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی شده‌ است و مسؤولان سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی پی بردند که اکثریت مردم ایران با اندیشه‌های اعتدالی، از افراط و تفریط و دمیدن بر آتش جنگ بیزارند.

هاشمی‌رفسنجانی انتخابات اسفندماه را میدان بسیار مناسبی برای اثبات بلوغ سیاسی مردم ایران، مخصوصاً قشر جوان دانست و گفت: همراهی همه مسؤولان در همه سطوح با مردم در این انتخابات، نمایندگانی را به هر دو مجلس می‌فرستد که تبلور آرای مردمی خواهند بود.

وی، انتخابات سال 92 را انتخاباتی پرشور و با حضور نمایندگان و نامزدهای همه‌ تفکرات سیاسی جامعه دانست و گفت: نتیجه آن انتخابات دولتی بود که کارهای بسیار خوبی برای جامعه کرد و حل مسئله هسته‌ای یکی از نمونه‌هاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کارشکنی‌های تندروها در مسیر رفع دشمنی‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها به نگاه‌های سیاسی در پارلمان، سنا و دولت آمریکا استناد کرد و گفت: وقتی افراطیون و مخالفان سیاست‌های دولت آمریکا برای بهم زدن برجام، قوانین سیاسی تصویب می‌کنند، دولت آمریکا که می‌خواهد به تعهدات خود پایبند باشد، به مخالفت بر می‌خیزد و تضمین داده حتی اگر لازم باشد قانون را متوقف می‌کند و این نشان می‌دهد که قدرت‌های جهانی، پی برده‌اند که ضدیت با ایران به نفع هیچ قدرتی نیست.

همچنین در آغاز این دیدار، آقایان قدرت علی حشمتیان، نماینده ادوار و نائب رئیس خانه احزاب ایران، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی، نماینده ادوار مجلس، محمدعلی وکیلی، عضو نمایندگان ادوار مجلس و مدیر مسئول روزنامه ابتکار به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.
45213

 

کد N1077135

وبگردی