آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه چین؛

سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه ضایعه ای در مبارزه با تروریسم است

سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه ضایعه ای در مبارزه با تروریسم است

چین سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه توسط ترکیه را ضایعه ای برای تلاش های بین المللی در مبارزه علیه تروریسم خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در اظهاراتی اعلام کرد که سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه توسط ترکیه در حریم هوایی سوریه ضایعه ای برای تلاش های بین المللی در راستای مبارزه با تروریسم است.

«هانگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: ساقط کردن جنگنده روسی در حالی که از عملیات هوایی علیه تروریست ها برمی گشت، ضربه ای به تلاش های بین المللی  محسوب می شود که علیه تروریست ها به انجام می رسد.

لی در ادامه افزود: بر اساس خبرهای واصله، این جنگنده روس در حال بازگشت از یک عملیات ضد تروریستی بود و در حالی سرنگون شد که مأموریت انهدام مواضع تروریست ها در سوریه را به انجام رسانده بود.

لازم به ذکر است، جنگنده سوخو-۲۴ روسیه در ۲۴ نوامبر سال جاری میلادی در حال بازگشت از یک مأموریت نظامی علیه تروریست های تکفیری-صهیونیستیِ مورد حمایت محور غربی-عبری-عربی به فرودگاه «حمیمیم» در سوریه بود که با اصابت موشک هوا به هوای یک فروند جنگنده اف-۱۶ ساخت آمریکا توسط ترکیه سرنگون گردید؛ اقدامی که به گفته مسکو و به دلیل قرار داشتن این جنگنده در حریم هوایی سوریه اقدامی غیر قابل قبول محسوب شده است.

کد N1077119

وبگردی