آفتاب
فرماندار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

همزمان با ثبت‌نام روند بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز می‌شود

همزمان با ثبت‌نام روند بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز می‌شود

فرماندار تهران با اشاره به اینکه مدارک داوطلبان هر شب به وزارت کشور ارجاع شده تا تحویل شورای نگهبان شود، گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان همزمان با نام نویسی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی فرهادی فرماندار تهران در پایان روز ششم از ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران به آخرین آمار ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه تهران اشاره کرد و گفت: فردا آخرین روز ثبت نام داوطلبان خبرگان رهبری است و پرونده پنجمین دوره ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان بسته خواهد شد.

وی افزود: تا امروز ۱۰۲ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران برای خبرگان رهبری ثبت نام کامل انجام داده اند.

فرهادی با اشاره به آمار ثبت نام داوطلبین کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۶۶۹ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۷۶ نفر ثبت نام کامل کرده و رسید ثبت نام دریافت کردند که از این تعداد ۴۰۸ نفر مرد و ۶۸ نفر زن ثبت نام کردند.

وی با اشاره به مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان عنوان کرد: ۹۷ نفر دارای مدرک دکترا، ۳۵۸ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۲۰ نفر لیسانس، یک نفر تحصیلات حوزوی و یک نفر فوق دیپلم بوده است.

فرماندار تهران  با اشاره به تشکیل ۴ هیئت اجرایی اقلیت های دینی در تهران تصریح کرد: تا این لحظه ۲ هیئت اجرایی تشکیل شده و تا یک ساعت بعد هیئت اجرایی آشوریان نیز تعیین می شود، قرار است عصر امروز هم هیئت اجرای زرتشتیان انتخاب شود.

فرهادی با اشاره به اینکه ۵ نماینده از اقلیت های دینی در کشور داریم که حوزه انتخابیه ۵ نماینده تهران است، گفت: ارامنه شمال، زرتشتیان، عاشوریان و کلیمیان از اقلیت های دینی هستند که مرکز حوزه انتخابیه اصلی آنها تهران است که انتخابات هر کدام از آنها توسط هیئت اجرایی خودشان برگزار می شود.

فرماندار تهران گفت: مرکز حوزه انتخابیه ارامنه جنوب هم، اصفهان است.

وی تصریح کرد: ظرفیت کاربران فرمانداری بیشتر از ظرفیت مراجعه کنندگان است از این رو ثبت نام به خوبی و در کمال آرامش و احترام در حال انجام است، پیش بینی می شود در روزهای پایانی داوطلبان بیشتری برای ثبت نام مراجعه کنند که از این رو کاربران بیشتری را در فرمانداری طراحی و آماده به خدمت کرده ایم.

فرهادی گفت:افراد لیسانس اگر سابقه نمایندگی داشته باشند یک مقطع تحصیلی برایشان محاسبه می شود، اگر جانباز، یا فرزند شهید و یا آزاده باشند نیز از یک مقطع تحصیلی بهره مند می شوند، اگر کسی با مدرک فوق دیپلم ثبت نام کرده باشد و دو دوره نمایندگی مجلس را در سابقه خود ارائه دهد دو مقطع تحصیلی برایش محاسبه خواهد شد.

فرماندار تهران همچنین با اشاره به ارسال مدارک ثبت نام کنندگان برای بررسی صلاحیت ها عنوان کرد: آخر هر شب مدارک به وزارت کشور ارسال شده تا به شورای نگهبان تحویل داده شود و به مراجع استعلامی وزارت اطلاعات، ثبت احوال، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ارسال می شود که بعد از ۵ روز استعلام اطلاعات وی وصول شده و در اختیار هیئت های اجرایی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با ثبت نام، بررسی صلاحیت ها انجام می شود.

فرماندار تهران درباره تمدید زمان ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان در روز پایانی گفت: اگر داوطلبان در وقت اداری در فرمانداری حضور پیدا کنند ولی نتوایم کار ثبت نام آنها را به پایان برسانیم تا پایان روز هم کار ثبت نام را انجام می دهیم اما تمدید ساعت برای ثبت نام وجود ندارد.

کد N1077054

وبگردی