آفتاب

گفت‌وگوی مقامات نظامی پاکستان و آمریکا درباره افغانستان

گفت‌وگوی مقامات نظامی پاکستان و آمریکا درباره افغانستان

مقامات ارشد نظامی پاکستان و آمریکا درباره همکاری‌های نظامی-دفاعی به خصوص درمورد روند مصالحه در افغانستان و رشد تهدید داعش درکشورهای جنگ‌زده گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روابط عمومی سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان، ژنرال جان کمپل، فرمانده هیات پشتیبانی ناتو و نیروهای آمریکا در افغانستان با راحیل شریف، فرمانده کل ارتش پاکستان در منطقه راولپندی دیدار و گفت‌وگو کرد که در این دیدار شریف گزارشاتی را درباره عملیات نظامی "ضرب عضب" برای مبارزه با تروریستها در شمال وزیرستان ارائه کرد.

راحیل شریف در دیدار خود خواستار تقویت همکاری‌ها میان پاکستان، آمریکا و افغانستان در مرز افغانستان و پاکستان برای جلوگیری از فرار شورشیان به افغانستان شد.

برخی از فرماندهان گروه تحریک طالبان پاکستان و نیروهای آن در سال 2009 به افغانستان فرار کرده و توانستند پناهگاهی امن برای خود در این کشور ایجاد کنند.

این دیدار مقامات ارشد نظامی پاکستان و آمریکا پس از دیدار دو روزه اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از کابل است.

هم چنین انتظار می‌رود که راحیل شریف در چند روز آینده سفری به افغانستان داشته باشد. این سفر در راستای تماس‌های عالی میان اسلام‌آباد و کابل برای از سرگیری روند صلح است که در ماه ژوئن با شکست مواجه شد.

انتهای پیام

کد N1077032

وبگردی