آفتاب

۱۱ مظنون به ارتباط با داعش در بوسنی بازداشت شدند

۱۱ مظنون به ارتباط با داعش در بوسنی بازداشت شدند

پلیس بوسنی در عملیات های جداگانه ای در ۱۳ نقطه مختلف در «سارایوو» موفق شد تا تعداد ۱۱ مظنون به ارتباط با (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش را بازداشت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس کشور بوسنی از دستگیری ۱۱ مظنون به ارتباط با گروه تروریستی داعش در این کشور خبر داد.

دادستانی بوسنی امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پلیس بوسنی و هرزگوین در چندین عملیات جداگانه به نقاط مختلفی در «سارایوو» موفق شد تا تعداد ۱۱ مظنون به ارتباط با (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش را بازداشت کند.

در همین رابطه سخنگوی اداه مرکزی پلیس بوسنی و هرزگوین اعلام کرد: این ۱۱ مظنون به برنامه ریزی برای مشارکت در اقدامات تروریستی، تأمین منابع مالی فعالیت های تروریستی و جذب افراد برای پیوستن به این گروه متهم بوده و در عملیات های جداگانه نیروهای پلیس در ۱۳ نقطه پایتخت دستگیر شده اند. 

سخنگوی اداه مرکزی پلیس بوسنی و هرزگوین در ادامه تصریح کرد: شواهد کافی برای اتهام این افراد در ارتباط آنان با داعش حین دستگیری این افراد به دست آمده است.

گزارش های پخش شده از تلویزیون این کشور نشان دهنده مشارکت ۱۰۰ نیروی پلیس در عملیات های زنجیره ای فوق است.

به دنبال حوادث تروریستی جمعه خونین پاریس در ۱۳ نوامبر، موجی از اتخاذ تدابیر امنیتی در کشورهای اروپایی به اجرا درآمده است.

برخی کشورها من جمله ایران پیشتر و به کرات به کشورهای غربی در زمینه حمایت های بی حد و حصر از تروریست ها در خاورمیانه و بازگشت خطرهای آن ها به کشورهای حامی خود هشدارهای لازم را داده بودند.

کد N1077005

وبگردی