آفتاب

ثبت‌نام ۳ هزار و ۹۱۰ داوطلب در انتخابات مجلس و ۴۷۴ داوطلب در انتخابات خبرگان تا ساعت 16

ثبت‌نام ۳ هزار و ۹۱۰ داوطلب در انتخابات مجلس و ۴۷۴ داوطلب در انتخابات خبرگان تا ساعت 16

تسنیم نوشت: رئیس ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام ۳ هزار و ۹۱۰ داوطلب در انتخابات مجلس و ۴۷۴ داوطب در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.

محمدحسین مقیمی  در جمع خبرنگاران از ثبت‌نام 474 داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا ساعت 16 امروز خبر داد و گفت: از این تعداد 6 نفر تنها داوطلب زن هستند.

وی افزود: سه هزار و 910 داوطلب نیز در انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 286 نفر زن و مابقی مرد هستند.

این اطلاعات تا ساعت 16 امروز تهیه شده است.

انتخاب هیئت‌های اجرایی اقلیت‌های دینی در انتخابات مجلس

همچنین رئیس ستاد انتخابات کشور از انتخاب هیئت‌های اجرایی اقلیت‌های دینی در انتخابات مجلس خبر داد.

مقیمی در حاشیه نشست مشترک اقلیت‌های دینی که عصر امروز در فرمانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: اقلیت‌های دینی در کشور ما از حقوق برابر با دیگر ادیان برخوردار هستند.

وی ادامه داد: جامعه کلیمی کشور یک نماینده، ارامنه و آشوریان 2 نماینده و زرتشتیان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و در انتخابات هیئت‌های اجرایی از میان خودشان انتخاب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در جلسه امروز 30 نفر از نمایندگان اقلیت‌های دینی حضور داشتند، گفت: انشاءالله در این جلسه معتمدین هیئت نظارت را انتخاب می‌کنیم. نمایندگان اقلیت‌های دینی همچون داوطلبان انتخابات مجلس حق تبلیغات و فعالیت سیاسی دارند و طبق قوانین جمهوری اسلامی اقلیت‌های دینی می‌توانند به ادیان خود پایبند باشند.

مقیمی یادآور شد: ما به نسبت اقلیت‌های دینی درصد خوبی از نمایندگان مجلس را به آنها اختصاص داده‌ایم. بنده زمانی که در مجلس حضور داشتم از نمایندگان اقلیت‌های دینی در خصوص فعالیت و سطح رضایت‌شان سئوالاتی را مطرح کردم و آنها همواره رضایت خود را ابراز کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان اقلیت‌های دینی همواره در سطح جهانی از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کرده‌اند و هر گاه مطلبی به ناحق به ایران نسبت داده‌اند این نمایندگان به پاسداری از جمهوری اسلامی برخواسته‌اند.

213

کد N1076970

وبگردی