آفتاب

با قاتل سمیر قنطار آشنا شوید

با قاتل سمیر قنطار آشنا شوید

تسنیم نوشت: رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن سمیر قنطار به احتمال فراوان از موشک‌های پیشرفته اسپایس استفاده کرده که ساخت صنایع نظامی اسرائیل با همکاری آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه السفیر لبنان در مقاله‌ای به بررسی سلاحی پرداخت که به احتمال فراوان از سوی رژیم صهیونیستی برای ترور سمیر قنطار فرمانده شهید محور مقاومت در سوریه استفاده شده است. این سلاح موشک هوا به زمین اسپایس نام دارد که شرکت صهیونیستی رافائیل با همکاری آمریکا آن را تولید کرده است.

موشک اسپایس موشکی هوا به زمین با دقت فراوان است. این موشک نقطه زن ضریب خطایی سه متری دارد و برای شلیک به اهداف با ارزش بسیار بالا استفاده می‌شود. موشک مذکور حجم گسترده‌ای از اطلاعات توپوگرافیک و تصاویر را در خود جای می‌دهد و می‌تواند بانک اهداف گسترده‌ای را انبار کند تا در صورت لزوم اهداف مورد نظر از میان آن ها انتخاب شوند.

این موشک مجهز به تکنولوژی‌های بصری برای شناخت ماهیت اهداف بوده که خلبان از طریق یک صفحه مانیتور می تواند از وجود هدف تعیین شده مطمئن شود. همچنین سیستم‌های ره‌گیری این موشک می‌توانند بر پارازیت های ایجاد شده بر ضد سیستم های جی پی اس غلبه کنند. علاوه بر اینها شرایط آب و هوایی و بویژه مه و بارش باران نیز در روند فعالیت این موشک اختلال ایجاد نمی‌کند.

موشک‌های مذکور مجهز به سنسورهای شناسایی تصاویر از نوع CCD هستند، به این معنی که سیستم دوجانبه ای دارند که می‌تواند اطلاعات تصاویر را از طریق امواج نوری یا تشعشعات الکترومغناطیسی و حرارتی به دست آورده و آنها را به داده‌های آماری تبدیل کند. لازم به ذکر است این تکنولوژی در تصویربرداری های پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از این موشک دو نوع تولید شده است ، نوع اول اسپایس 1000 است که برد آن بالغ بر 100 کیلومتر است. نوع دوم اسپایس 2000 است که 60 کیلومتر برد دارد و در سال 2003 عملیاتی شد. این موشک قابلیت استفاده در سکوهای پرتاب جنگنده‌های اف 15 و اف 16 و تورنادو و گریبین (جنگنده ساخت سوئد ) را دارد. کلاهک انفجاری این موشک ابتدا در استحکامات بتنی نفوذ کرده و بعد منفجر می شود.

در ابعاد عملیاتی ، شلیک این موشک نیازمند اطلاعات جاسوسی دقیقی است تا بتواند هدفی علاوه بر عملیاتی که برای آن انجام می شود، استحکامات و تحولات جدید آن را کاملا مشخص نماید. این اطلاعات غالباً از دو منبع اساسی به صورت انفرادی یا جمعی تهیه می‌شود.

اول: منبع اول اطلاعات‌ انسانی یعنی داده هایی است که از طریق جاسوسان در مورد مکان دقیق هدف ارائه می‌شود. فرد جاسوس در این مورد باید شناخت دقیقی از هدف و مختصات آن داشته و به صورت دقیق منطقه را توصیف نماید.

دوم: اطلاعات فنی و تکنولوژیک است که با ره‌گیری شماره تلفن همراه و فناوری‌های دیگر مربوط به آن در شبکه GSM یا موقعیت ارسال نامه های الکترونیکی یا استفاده از سایت‌های اجتماعی نظیر واتس آپ ، اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک و ... به دست می آید. به این ترتیب بلافاصله پس از برقراری تماس از طریق تلفن‌های آی فون و امثال آن یا متصل شدن به شبکه اینترنت از طریق دستگاه رایانه یا لپ تاپ یا آیپد ، سازمان مذکور می‌تواند مشخصات دقیق مکانی از صاحب شماره یا صفحه اینترنتی را به دست آورد.

تجهیزات پیشرفته فنی با ویژگی‌ها و توانمندی هایی که این موشک دارد، این اعتقاد را ایجاد می‌کند که ممکن است فرماندهان دیگری از محور مقاومت در معرض تهدید باشند، این موضوع باعث می‌شود تدابیر امنیتی بیشتری برای حفاظت در برابر فریب‌کاری ‌های اسرائیلی اتخاذ شود.

روزنامه السفیر لبنان در شماره دیروز خود در مورد جزئیات احتمالی عملیات ترور سمیر قنطار نوشت در حمله موشکی رژیم صهیونیستی که با جنگنده‌های اف 15 اسرائیلی صورت گرفت، ساختمان محل استقرار سمیر قنطار با 4 تن مواد منفجره که از طریق 4 موشک هوشمند رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته بود، به صورت کامل تخریب شد. بلدوزرها و کارشناسان امنیتی و پزشکی سوریه بعد از بررسی‌های انجام شده پیکر شهید سمیر قنطار رهبر کمیته‌های مردمی در جولان آزاد شده را از زیر چندین تن آوار خارج کردند. دو شهید دیگر نیز در کنار وی قرار داشتند که محمد نعسو و فرحان شعلا هستند.

دو جنگنده اف 15 رژیم صهیونیستی وابسته به ناوگان 69 هوایی رژیم صهیونیستی از فاصله دور اقدام به پرتاب موشک‌ها به سمت این منزل مسکونی کردند. این هواپیماها از پایگاه هتساریم واقع در جنوب فلسطین اشغالی به پرواز درآمده و مسیر شمالی را طی کردند.

دیده‌بان‌های ارتش سوریه در نزدیکی دریاچه طبریا آنها را رصد کردند که بدون ورود به خطوط آتش بس در منطقه جولان 4 موشک هوشمند بالدار از نوع اسپایس 2000 را شلیک کردند. این موشک‌ها 90 کیلومتر مسافت بین دریاچه طبریا را طی کردند تا اینکه در ساعت 10 و 15 دقیقه جمعه شب ، ساختمان سنگی سفید رنگ در جرمانا را منهدم کردند. منابع مطلع سوری عنوان کردند که رادارهای سوریه موشک های شلیک شده را تنها در فاصله 15 کیلومتری هدف شناسایی کرده اند.

اگر این روایت درست باشد، باید گفت تحولی تاکتیکی در عرصه درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت شکل گرفته است ، به گونه‌ای که رژیم اسرائیل برای اولین بار اقدام به موشک باران هوایی مناطق سوریه از آسمان سرزمین‌های اشغالی در 90 کیلومتری مناطق هدف کرده و حریم هوایی طرف مقابل را از طریق جنگنده‌های خود نقض نکرده است.

4949

کد N1076960

وبگردی