آفتاب

سردار جزایری: راهبرد ایران در حمایت از سوریه تغییرناپذیر است

سردار جزایری: راهبرد ایران در حمایت از سوریه تغییرناپذیر است

تسنیم نوشت: معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حمایت از مقاومت سوری برابر دشمنان دولت و ملت سوریه تغییرناپذیر است و حضور مستشاری سپاه بطور جدی دنبال می‌شود.

سردار  مسعود جزایری معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به طرح برخی اخبار کذب پیرامون کاهش حضور سپاه در سوریه اظهار کرد: راهبردها و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب آموزه‌های دینی، عقلانیت، مصالح امت اسلامی و منافع ملی تعریف می‌شود و برخلاف سیاست‌های متزلزل و متناقض مدعیان دموکراسی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، از استحکام و پایداری برخوردار است.

وی افزود: بر همین اساس به رغم انتشار اخباری کذب و بی اساس مبنی بر خروج و یا کاهش نیروهای مستشاری ایران در سوریه که در راستای جنگ روانی علیه جبهه ضد مقاومت تولید شده است، حضور مستشاری ما در ابعاد مختلف و متناسب با الزامات صحنه‌ی نبرد ضد تروریسم تکفیری در سوریه تا زمان مقتضی تداوم خواهد داشت.

سردار جزایری در ادامه با تأکید بر اینکه این دروغ پردازی‌ها هیچ تأثیری در ادامه روند حمایت ملت ایران از مقاومت اسلامی منطقه به ویژه دولت و ملت سوریه نخواهد گذارد، تصریح کرد: تردیدی نیست اینگونه خبرسازی‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌های غربی در راستای حمایت از تروریست‌های تکفیری و معارضین دولت قانونی سوریه و ممانعت از عمق راهبردی مخالفت ایران با سیاست‌ها و برنامه‌های مداخله جویانه امریکا و ارتجاع منطقه در سوریه در دستور کار امپراطوری رسانه‌های سلطه و صهیونیسم قرار گرفته است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: داعش مولود امریکا و ارتجاع منطقه است و دروغ بودن ائتلاف سازی‌های آنها برای مبارزه با این پدیده شوم برای مردم جهان آشکار شده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید مجدد بر استمرار حضور مستشاری و حمایتی ایران در سوریه از اتاق‌های طراحی عملیات تا خطوط مقدم مقابله با داعش و تروریست‌های تکفیری در این کشور افزود: سوریه از یک ارزش استراتژیک فوق العاده برخوردار بوده و از این زاویه امنیت نقاط حساس و حیاتی جهان اسلام، سوریه و امنیت ملی ایران در این نقطه بهم پیوند خورده است لذا همانگونه که بارها گفته شده است حضور مستشاری ما در ابعاد راهبردی، تاکتیکی، عملیاتی و فنی در سوریه برای کمک به دولت و مردم این کشور ترجمه‌ی راهبرد حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت اسلامی منطقه بشمار رفته و با قدرت ادامه می‌یابد.

سردار جزایری تأکید کرد: حمایت ایران و نقش آفرینی حامیان سوریه در جبهه مقابله با تروریسم باعث عقب‌نشینی غرب از گزینه‌های مطلوب خود و سخن گفتن از فرایند سیاسی شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان با تأکید به اهمیت استقلال یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه تصریح کرد: این مردم سوریه هستند که بایستی درباره آینده کشور خود تصمیم بگیرند و بخوبی نشان داده‌اند که هرگز تسلیم نسخه‌های دشمنان قسم خورده خود نخواهند شد.
213

 

کد N1076938

وبگردی