آفتاب

نیروهای ویژه انگلیس برای عملیات علیه طالبان به «هلمند» نرفته‌اند

نیروهای ویژه انگلیس برای عملیات علیه طالبان به «هلمند» نرفته‌اند

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد ۳۰ نیروی ویژه خود را به منطقه «سنگین» واقع در ولایت هلمند اعزام کرده، اما این نیروها قرار نیست درگیر مبارزه با طالبان شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، انگلیس امروز اعلام کرد که به دنبال دریافت گزارش هایی مبنی بر سقوط منطقه «سنگین» واقع در ولایت هلمند، نیروهای نظامی خود را به افغانستان اعزام کرده بود.

بر اساس گزارشی که روزنامه تایم چاپ لندن آن را امروز منتشر کرده است، انگلیس که پیشتر از حضور ۴۵۰ نیروی نظامی خود در افغانستان خبر داده و مدعی شده بود که آنان برای حمایت و آموزش نیروهای افغان در این کشور به سر می برند، اعزام تعداد معدودی از نیروهای خود به هلمند برای ایفای نقش مشاوره را اعلام رسانه ای کرده است.

بر اساس این گزارش، واحدی متشکل از ۳۰ نیروی ویژه نظامی انگلیس و ۶۰ نیروی ویژه آمریکا برای تقویت نیروهای دفاعی هلمند به این ولایت اعزام شده اند؛ اما به اذعان خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که این نیروها قرار نیست درگیر مبارزه با طالبان شوند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این باره اعلام کرد: این افراد بخشی از نیروهای ناتو به شمار می آیند که برای ارائه مشاوره به ارتش ملی افغانستان به این ولایت اعزام شده اند.

وی در ادامه افزود: آن ها برای عملیات های نظامی و درگیری اعزام نشده و از کمپ خود نیز خارج نمی شوند.

فرماندار منطقه سنگین افغانستان که در ولایت هلمند در جنوب این کشور قرار دارد، روز گذشته از درگیری های شدید میان نیروهای پلیس این منطقه و طالبان خبر داده و اعلام کرده بود که مقر فرمانداری نیز به محاصره طالبان درآمده است.

وی هشدار داده بود که در صورت عدم ارسال تجهیزات و مهمات کافی و نیز نیروهای کمکی از جانب دولت این کشور ممکن است ولایت هلمند نیز به تصرف طالبان درآید.

مقامات وزارت دفاع انگلیس، آمریکا و یا ناتو اعلام نکرده اند که چرا با وجود این نیروها و آنچه آنان به عنوان مأموریت آموزشی از آن یاد می کنند، پیشروی طالبان در برخی مناطق افغانستان بیشتر شده است. علت افزایش درگیری ها و نا امنی ها در این کشور چیست و اساساً دلیل ناکارآمدی آموزش های آنان (اگر چیزی به نام آموزش نیروهای افغان وجود خارجی داشته باشد) چه مواردی است؟

کد N1076924

وبگردی