آفتاب

دیدار نمایندگان اقلیت‌های دینی با هیات نمایندگان پارلمان اسکاتلند

دیدار نمایندگان اقلیت‌های دینی با هیات نمایندگان پارلمان اسکاتلند

نمایندگان اقلیت‌های دینی با هیات نمایندگان پارلمان اسکاتلند دیدار کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سالموند رئیس حزب ملی اسکاتلند و هیات همراه امروز -سه شنبه 1 دی- با نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به پیشینه تاریخی دو کشور ایران و اسکاتلند گفت: ایران و اسکاتلند دارای سابقه طولانی فرهنگی در جذب ادیان مختلف و ایجاد صلح و آرامش بین ادیان الهی هستند.

وی افزود: کلیمیان ایران دارای بهترین کنیسه‌ها هستند و از آزادی کامل برخوردارند.

همچنین بت کلیا نماینده آشوریان ضمن تاکید بر زندگی آرام آشوریان در ایران خواستار کمک‌های بین المللی و همچنین اسکاتلند به مردم آشوری و آواره عراق شدند.

وی در ادامه گفت که ایران تنها کشوریست که بیشترین میزان کمک به آشوریان عراق را دارد.

در ادامه وی افزود که ادیان ابراهیمی از جمله آشوریان در ایران هرگز در سختی و دشواری نبوده‌اند.

خانلری نماینده ارامنه نیز گفتند که ارامنه ایران ضمن برخورداری از آزادی کامل دارای آزادی سیاسی نیز می‌باشند و یکی از قدیمی ترین روزنامه‌های ایران متعلق به ارامنه می‌باشد.

در ادامه اختیاری نماینده زرتشتیان نیز ایران را سرزمین آرامش برای ادیان مختلف نامیدند و گفتند که زرتشتیان همواره مورد احترام مسلمانان بوده‌اند.

سالموند نیز از میزان آزادی مذهب در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت به عنوان نماینده‌ای در پارلمان اسکاتلند برای مسلمانان احترام بسیاری قائل هستند و تحت‌تاثیر مردم و دولت ایران در دیدارها قرار گرفته‌اند و به درک بهتری از ایران رسیده‌اند.

انتهای پیام

کد N1076905

وبگردی