آفتاب
رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:

انتخاب اعضای هیات‌های نظارت اقلیت‌های دینی تا پایان امروز

انتخاب اعضای هیات‌های نظارت اقلیت‌های دینی تا پایان امروز

رئیس ستاد انتخابات کشور، از انتخاب اعضای هیات های نظارت اقلیت های دینی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی بعدازظهر امروز در حاشیه نشست انتخاب اعضای هیات های نظارت اقلیت های دینی در فرمانداری تهران، گفت: جامعه کلیمی در مجلس شورای اسلامی دارای یک نماینده، ارامنه و آشوریان دو نماینده، زرتشتیان یک نماینده و ارامنه شمال و جنوب هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند که خودشان انتخابات شان را برگزار می کنند و هیات نظارتشان را هم خود انتخاب می کنند

وی با اشاره به برگزاری جلسات انتخاب هایت های نظارت اقلیت ها در فرمانداری افزود: در این جلسه با حضور هیات نظارت شهرستان معتمدین اقلیت ها برای برگزاری انتخابات تعیین می شوند.

مقیمی گفت: طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران اقلیت های دینی داوطلبانه خود را معرفی می کنند و تبلیغاتشان را انجام خواهند داد؛ فقط آنها در مسئله دین، به دین خودشان عمل می کنند و مسلمانان هم مطابق دین اسلام عمل خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی کشور درباره برخی تبلیغات در جامعه بین الملل با عنوان تبعیضی علیه اقلیتهای دینی در جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: با توجه به جمعیتی که اقلیت های دینی در کشورمان دارند و تعداد نمایندگانشان در مجلس، آنها شرایط خوبی دارند.

وی ادامه داد: البته باید از خودشان درباره آزادی هایشان سئوال کرد؛ بنده در دوران مجلس با همکاران اقلیت در این باره صحبت می کردم اما همیشه از اختیارات و آزادی های خود در جمهوری اسلامی ایران راضی بوده و هستند.

مقیمی تصریح کرد: اقلیت ها در سطح جهانی همیشه از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند، هرگاه به ناحق درباره ایران موضعی گرفته شده است اقلیت ها خودشان به طور رسمی پاسخ اینگونه موضع‌گیری ها را داده اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: این مسئله به خاطر ارتباط خوب اقلیت ها با نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش مهر، قرار است در جلسات بعدازظهر امروز که با حضور فرماندار تهران و هیات نظارت شهرستان و اقلیت های دینی برگزار می شود، اعضای هیات نظارت اجرایی اقلیت های دینی برای کلیمیان، زرتشتیان، آشوریان و ارامنه شمال و جنوب به طور مجزا انتخاب شود.

کد N1076904

وبگردی