آفتاب

مسکو آماده تحویل ۱۵ فروند هواپیمای Tu-۲۰۴SM به ایران است

مسکو آماده تحویل ۱۵ فروند هواپیمای Tu-۲۰۴SM به ایران است

وزیر صنایع و بازرگانی روسیه امروز از آغاز رایزنی های مسکو با شرکت هواپیمایی «کیش» برای فروش ۱۵ فروند هواپیمای روسی Tu-۲۰۴SM به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر صنایع و بازرگانی روسیه امروز در اظهاراتی از آغاز مذاکرات مسکو و تهران برای ارسال ۱۵ فروند هواپیمای روسی Tu-۲۰۴SM به ایران خبر داد.

«دنیس مانتوروف» وزیر صنایع و بازرگانی روسیه که در تهران به سر می برد در سخنانی در این باره گفت: مسکو رایزنی های خود را با شرکت هواپیمایی «کیش» به منظور فروش ۱۵ فروند هواپیمای روسی Tu-۲۰۴SM به ایران آغاز کرده است.

مانتوروف که پس از دیدار و مذاکره با «محمد رضا نعمت زاده» همتای ایرانی خود سخن می گفت، ادامه داد: ما آماده فروش هواپیماهای مذکور هستیم و در حال حاضر مذاکرات ادامه دارد.

در همین رابطه، مانتوروف پیشتر در اظهاراتی از احتمال اعطای اعتبار دولتی به ارزش پنج میلیارد دلار به ایران در پایان چهار ماهه اول سال میلادی آینده (۲۰۱۶) خبر داده و گفته بود: اگر کلیه تشریفات در چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۶ طی شود، احتمالا این وام دولتی در سال آینده به ایران واگذار خواهد شد.

وزیر صنایع و بازرگانی روسیه  دیروز نیز از تمایل مسکو به بحث و بررسی پیرامون بومی سازی تولید قطعات هواپیمای SSJ-۱۰۰ در ایران خبر داده و اعلام کرده بود: گردش مالی تجاری میان روسیه و ایران در سال گذشته شاهد رشد ۵ درصدی بوده است و تلاش می شود این رقم افزایش بیشتری را نیز تجربه کند. تبادلات تجاری میان دو کشور ایران و روسیه و میزان رشد آن با پتانسیل های موجود دو کشور تناسبی نداشته و باید در این خصوص اهتمام لازم را به کار برد.

لازم به ذکر است، نمایشگاه صنعتی «گفتمان صنعتی و تجارت: روسیه و ایران» هم اکنون در تهران در حال برگزاری بوده و تا ۲۳ دسامبر (دوم دی ماه) ادامه خواهد داشت.

کد N1076903

وبگردی