آفتاب

کمپین ثبت نام یک میلیون رای دهنده مسلمان در انتخابات 2016 آمریکا

کمپین ثبت نام یک میلیون رای دهنده مسلمان در انتخابات 2016 آمریکا

بزرگترین سازمان مدافع آزادی‌های مدنی مسلمانان آمریکا در ابتکار عمل جدیدی از مسلمانان آمریکایی خواست برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی این کشور ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آنادولو، بر اساس گزارش شورای روابط آمریکایی اسلامی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری پیشین آمریکا 91 درصد از رای دهندگان مسلمان ثبت شده در انتخابات شرکت داشتند.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که بیش از 100 رهبر مسلمان در سراسر آمریکا در نشستی به رهبری سازمان "شورای مسلمانان آمریکا" گردهم آمده و درباره افزایش اقدامات ضد مسلمانان در آمریکا مذاکره کردند.

اسامه جمال، دبیرکل سازمان "شورای مسلمانان آمریکا" در کنفرانسی خبری گفت: در جریان این نشست درباره ابتکار عمل‌های توانمندسازی مدنی و توسعه آموزشی مذاکره شد تا به اسلام هراسی رو به رشد در آمریکا رسیدگی شود و حمایت از آزادی و عدالت افزایش یابد.

وی افزود: نخستین ابتکار عمل پیشنهادی این گروه کمپینی تحت عنوان "یک آمریکا" برای ثبت نام یک میلیون رای دهنده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی خواهد بود. ما تمامی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا جامعه ما پرانرژی، پرتحرک و فعال باشد و این مساله را درک کند که آمریکا کشور آن‌ها نیز هست و آن‌ها باید بخشی از آن باشند و انتخاب‌های خود را داشته باشند.

الطاف حسین، معاون رئیس "حلقه اسلامی آمریکای شمالی" گفت: ما نیز از تمامی ابزار دموکراتیک استفاده خواهیم کرد تا دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا هرگز موفق نشود.

نهاد اوود، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی اسلامی گفت: این گروه از نامزد خاصی حمایت نمی‌کند.

به عنوان بخشی از این کمپین "روز ملی بازگشایی مسجد" نیز صورت خواهد گرفت تا روابط میان مسلمانان آمریکا و شهروندان از دیگر مذاهب را تقویت کند.

اسامه جمال گفت: این شورا به دنبال افزایش آمادگی اضطراری برای افراد و موسسات اسلامی است تا به تعداد رو به افزایش رویدادهای جرائم مربوط به نفرت که متاسفانه در سراسر آمریکا رخ می‌دهد رسیدگی کنند.

وی تاکیدکرد: داعش بیش از هر قشر دیگری، جان مسلمانان را گرفته است، جامعه مسلمانان آمریکا با انواع افراط گرایی‌های خشونت آمیز از جمله داعش مبارزه می‌کند ما اجازه نخواهیم داد نه داعش و نه اسلام هراسی ما را تعریف کنند.

بخش دیگری از ابتکار عمل "یک آمریکا" یک تور گردشگری به سراسر این کشور است و قصد دارد مسلمانان را بیشتر در زندگی سیاسی دخالت دهد.

فعالان امیدوارند با این کمپین صدای مسلمانان شنیده شده و مشارکت آن‌ها در جامعه مدنی افزایش یابد.

سخنگوی سازمان "مسلمانان آمریکا برای فلسطین" گفت: صدای ما با یکدیگر متحد شده و به گوش همگان خواهد رسید. ما می‌خواهیم جوانانمان در امنیت باشند و از آن‌ها در راه توانمندسازی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1076892

وبگردی