آفتاب

فساد، خزانه داعش را خالی کرده است

فساد، خزانه داعش را خالی کرده است

پروپاگاندای گروه تروریستی داعش مدت‌هاست ادعا می‌کند که این شبه نظامیان به دلیل تمرکز بر اجرای قانون و نظم و اجرای شرع، مورد علاقه مردم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، با این حال شواهد جدید نشان می‌دهد که این گروه افراطی در عراق و سوریه با تمام شدن پول فرماندهان محلی با پدیده فساد مواجه است.

تعدادی از مبارزان سابق داعش افشا کرده‌اند که فساد فرماندهان وکارگران این گروه با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس درباره آغاز جنگ در حال از بین بردن خزانه این گروه است.

عمر به عنوان یکی از اعضای سابق داعش در این باره به فاینشیال تایمز گفته است: برخی فرماندهان داعش برای 250 تن درخواست حقوق می‌کنند در حالی که تنها 150 تن نیرو دارند. زمانی که مقامات سر از این حقه در می‌آورند کارگزاران مالی خود را برای پرداخت حقوق‌ها اعزام می‌کنند که این افراد هم با فرماندهان برای گرفتن این مبلغ تبانی می کنند.

"جهادیون شبح" به تعداد نیروهایی اطلاق می‌شود که از سوی فرماندهان برای دریافت مبلغی بیشتراعزام می‌شوند. گفته می‌شود یکی از فرماندهان داعش از این طریق حدود 250 هزار دلار از مالیات داعش را به جیب می‌زند. این تروریست که با نام ابوفاطمه التونسی شناخته می‌شود در دیرالزور در شرق سوریه فعالیت دارد.

با تمام ادعاهاییکه داعش درباره حفظ نظافت خیابان‌ها یا حکونت داری خوب دارد، به نظر می‌رسد این گروه در برخورد با فرهنگ فساد در عراق و سوریه شکست خورده است.

داعش تاکنون در متوقف کردن مساله اختلاس ودزدی مقامات محلی ناتوان بوده است. هرچند که مدام مساله اعدام در ملأ عام به دلیل کفر یا شلاق به دلیل سیگار را مطرح و اجرا می‌کند.

با این حال مقامات اطلاعاتی گفته‌اند که حتی حاکمیت وحشت هم نمی‌تواند جلوی این موج گسترده فساد و رشوه خواری را بگیرد. افزایش تعداد افرادی که از داخل مناطق تحت کنترل داعش به خارج قاچاق می‌شوند نشان می‌دهد که مموران ایست بازرسی‌ها هم اگر رشوه بگیرند همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N1076859

وبگردی