آفتاب

کاهش سطح هشدار استرالیا برای سفر به ایران

کاهش سطح هشدار استرالیا برای سفر به ایران

یک روزنامه استرالیایی از کاهش سطح هشدار رسمی این کشور درباره سفر به ایران خبر داد که موجب فراهم شدن زمینه سفر گردشگران علاقه‌مند به ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته‌ روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، پیش از این به شهروندان استرالیایی توصیه شده بود، اگر قصد سفر به ایران را دارند، در برنامه خود تجدیدنظر کنند‌ اما هم اکنون سطح هشدار کاهش یافته و از آنان خواسته شده است با احتیاط اقدام به سفر کنند.

این تصمیم به منزله یکی دیگر از نشانه‌های گرمی روابط غرب و ایران در پی حصول توافق هسته‌ای تاریخی قلمداد خواهد شد.

ائتلاف حاکم استرالیا هم‌چنین علاقه‌مند است ایران را برای موافقت با بازگشت هزاران پناهجوی ایرانی که با قایق به استرالیا سفر کرده‌اند و بعید است در این کشور پناهندگی دریافت کنند، متقاعد کند.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا ماه آوریل در تلاش برای امضای توافقی در خصوص بازگشت این پناهجویان به ایران سفر کرد.

وی در این سفر هم‌چنین، با تبادل اطلاعات مهم درباره مبارزه با افراط‌گرایان داعش در عراق و سوریه موافقت کرد.

به نوشته سیدنی مورنینگ هرالد، وزارت امور خارجه استرالیا که پیش‌تر درباره سفر به ایران هشدار داده بود،‌ روز دوشنبه آن را تغییر داد، اما هم‌چنین به اتباع استرالیایی که قصد سفر به ایران را دارند، هشدار داد به مناطق مرزی این کشور در مجاورت عراق، پاکستان و افغانستان نروند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا تصریح کرد: کاهش سطح هشدار نتیجه بررسی رسمی سطح ایمنی و فضای امنیتی موجود در ایران است.

وی افزود: ما به اتباع استرالیایی توصیه می‌کنیم برای هر سفر خارجی، به توصیه‌های مسافرتی دولت عمل کنند، مراجع مربوط را از سفر خود مطلع سازند، و خود را بیمه مسافرتی کنند.

این روزنامه استرالیایی در ادامه نوشت: ایران، به ویژه شهر تاریخی اصفهان همواره یکی از مقصدهای گردشگری بوده است، اما تنش‌های موجود در منطقه، از سال 2012 مقامات استرالیا را وادار کرده است به اتباع خود درباره سفر به ایران تجدیدنظر کنند. سطح نخست هشدار این است که گردشگران به یک کشور خارجی معین سفر نکنند.

بر اساس این گزارش، هم‌چنین از گردشگران استرالیایی خواسته شده است درباره برنامه سفر به عربستان تجدیدنظر کنند و به عراق، سوریه و یمن نروند.

انتهای پیام

کد N1076726

وبگردی