آفتاب
فواد ایزدی:

آمریکا خواهان حضور افراد همسو با خود در سیاست ایران است

آمریکا خواهان حضور افراد همسو با خود در سیاست ایران است

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکاییها می‌خواهند کسانی در عرصه‌ی سیاست ایران حضور داشته باشند که همسو با آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فواد ایزدی در مصاحبه با رادیو گفت وگو در مورد اظهارنظر برخی از اعضای سنای آمریکا مبنی بر تاثیرگذاری در انتخابات آینده ایران گفت: انتخابات دارای پیام است و اصل انتخابات نیز دارای ارزش است،  آمریکایی‌ها نیز همواره دارای تحلیل‌ها و تفسیرهایی نسبت به وضعیت داخلی ایران بوده اند که البته در این جا قصد قضاوت در مورد درستی و یا نادرستی این تحلیل‌ها نداریم.                      

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه آمریکایی‌ها فکر می‌کنند برخی از گروههای سیاسی درایران غرب گرا هستند و می‌توانند اهداف آنها را تامین کنند، ادامه داد: آمریکا در سیاست خارجی خود کشورها را به دو گروه همسو و غیر همسو تقسیم می‌کند و ایران نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به علت این که همواره استقلال خود را حفظ کرده است جزء گروههای غیر همسو در سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود.  

ایزدی گفت: آمریکا در مورد کشورهایی مانند ایران همواره تلاش کرده که با استفاده از راهکارهای مختلف این کشورها را تحت فشار قرار دهد و بعد از گذشت زمانی آنها را تبدیل به کشورهای همسو با آمریکا کنند واختصاص بودجه‌های میلیونی برای ترویج دموکراسی درایران در این راستا است.  

یک کارشناس مسائل آمریکا، اظهار کرد: درقانون بودجه ۲۰۱۶ آمریکا بودجه هنگفتی جهت ترویج دموکراسی در ایران مد نظر گرفته شده است تا از این طریق به اهداف سوء خود درمورد ایران دست پیداکنند.

 وی تاکید کرد: آنها می‌خواهند کسانی در عرصه‌ی سیاست ایران حضور داشته باشند که همسو با آنها هستند. گرچه ممکن است برخی در داخل کشور این را به نوعی توهم توطئه بدانند در حالی که این  گونه نیست و باید پرسید چرا آمریکا هر ساله میلیون‌ها دلار جهت مقابله با ملت ایران اختصاص می‌دهد.

کد N1076626

وبگردی