آفتاب

همایش حدیث پژوهش در موسسه دارالحدیث برگزار شد

همایش حدیث پژوهش در موسسه دارالحدیث برگزار شد

همایش حدیث پژوهش در موسسه علمی - فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیین اختتامیه ششمین همایش حدیث پژوهش در راستای تقویت جنبه‌های پژوهشی، ارتقاء توانمندی‌های علمی دانشجویان و اساتید، حمایت از تحقیقات و تألیف و تولید آثارعلمی و قرآنی با حضور آیت‌الله ری شهری، رئیس موسسه و دانشگاه قرآن و حدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی، قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا برنجکار قائم مقام ریاست پژوهشگاه قرآن و حدیث، در تالار علامه مجلسی(ره) موسسه دارالحدیث برگزار شد.

در بخش نخست این همایش مصطفی دلشاد تهرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و مدیر گروه نهج البلاغه پردیس تهران در خصوص پژوهش و فضای آن سخنرانی کرد و به موضوع شخصیت پژوهش پرداخت و گفت: شخصیت پژوهش بر چهار عنصر تکیه دارد که شامل علم، فن، هنر و عشق است.

وی همچنین در خصوص مراحل تربیت و پرورش یک محقق ناب و مفید در سطح جامعه به ارائه سخن پرداخت.

پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی، معاون پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث گزارشی از اهداف، مراحل و روند برگزاری این همایش ارائه کرد.

در بخش دیگری از این همایش سه نفر از دانشجویان برگزیده دانشگاه به ارائه مقاله‌های علمی خود پرداختند.

در ادامه همایش آیت‌الله ری شهری، رئیس دانشگاه قرآن و حدیث سخنرانی کرد.

در پایان این همایش از ارائه کنندگان مقالات برتر و مصطفی دلشاد تهرانی، چهره برتر پژوهشی در حوزه قرآن و حدیث و همچنین سه نفر از اساتید دانشگاه قرآن و حدیث با اهدای تندیس و لوح یاد بود تجلیل و قدردانی شد.

در این همایش تعداد ۱۲۰ مقاله ارائه شده که پس از ارزیابی و داوری آن‌ها توسط استادان دانشگاه قرآن و حدیث، نفرات برتر در چهار عرصه تفسیر، حدیث، کلام، اخلاق و نهج البلاغه معرفی شدند.

انتهای پیام

کد N1076561

وبگردی