آفتاب
میزبانی مسکو از یکی از منتقدین سرسخت «اردوغان»؛

«صلاح الدین دمیرتاش» برای دیدار با «لاوروف» به روسیه می‌رود

«صلاح الدین دمیرتاش» برای دیدار با «لاوروف» به روسیه می‌رود

وزیر امور خارجه روسیه قرار است این هفته میزبان یکی از منتقدین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه باشد تا با وی درباره تنش های اخیر مسکو – آنکارا گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، منابع آگاه از تصمیم «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برای دیدار با «صلاح الدین دمیرتاش» از رؤسای حزب دموکراتیک خلق ترکیه در هفته جاری خبر دادند.

پیشتر، دمیرتاش که حزب متبوعش مدافع کردهای ترکیه است، در مصاحبه ای گفته بود که قرار است در روز پنجشنبه هفته جاری با لاوروف در مسکو دیدار کند. وی هدف از این دیدار را صحبت درباره تنش های اخیر بین ترکیه و روسیه عنوان کرده بود.

وی در گفته های خود تاکید کرد: بسیاری از مردم، صاحبان مشاغل و دانشجویان به واسطه تنش های اخیر متضرر شده اند و دولت ترکیه هم هیچ قدمی برای بهبود روابط برنمی دارد. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه همه درهای گفتمان را بسته است. در این میان، حزب دموکراتیک خلق هم تصمیم گیرنده است و می خواهد قدرتش را اعمال کند.

علاوه بر این، دمیرتاش از تصمیم حزب متبوعش برای افتتاح یک دفتر سیاسی در مسکو خبر داد.

دیدار لاوروف با رهبر حزب مدافع کردهای ترکیه در حالی انجام می شود که روابط مسکو – آنکارا به دلیل اقدام نیروهای ترک به سرنگونی یک فروند جنگنده روسی در آسمان سوریه و عدم عذرخواهی اردوغان از بابت این مسئله به شدت دچار تنش شده است. از سوی دیگر، سیاست اردوغان در به حاشیه راندن احزاب کرد موجب اختلاف شدید وی با رهبران حزب دموکراتیک خلق ترکیه شده است.

دولت آنکارا اعضای حزب دموکراتیک خلق را به حمایت از کردهای پ ک ک متهم می کند که از سال ۱۹۸۴ میلادی با آنها درگیر بوده است و اخیرا موج حملات خود علیه آنها را افزایش داده است.

کد N1076438

وبگردی