آفتاب
هشدار روسیه به نیروهای ائتلاف؛

مبادا به هواپیمای حامل «اسد» در سفر به ایران نزدیک شوید

مبادا به هواپیمای حامل «اسد» در سفر به ایران نزدیک شوید

دولت مسکو علاوه بر اتخاذ تدابیر امنیتی برای اطمینان از سلامت رئیس جمهوری سوریه در سفر به ایران، به نیروهای ائتلاف درباره عواقب تهدید هواپیمای حامل وی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خروجی های رسانه ای منطقه از تصمیم مسکو برای اختصاص چهار فروند جنگنده روسی به منظور همراهی هواپیمای حامل «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در سفر به ایران خبر دادند.

در این رابطه روزنامه لبنانی «الدیار» اعلام کرد که مسکو به نیروهای به اصطلاح ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش هشدار داده که به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری هوایی از نزدیک شدن به هواپیمای حامل اسد خودداری کنند.

به گزارش الدیار، دلیل صدور چنین هشداری عبور هواپیمای حامل اسد از حریم هوایی عراق عنوان شده که در حال حاضر شاهد حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی است.

در روز جمعه برخی از رسانه ها از سفر رئیس جمهوری سوریه به ایران در اواخر ماه میلادی جاری (دسامبر) یا اوایل ماه میلادی آینده (ژانویه) خبر دادند.

الدیار به نقل از یکی از منابع اطلاعاتی سوریه دلیل عدم اعلام تاریخ دقیق سفر اسد را به لزوم رعایت مسائل امنیتی نسبت داد.

بشار اسد در ماه اکتبر سال میلادی جاری (۲۰۱۵) نیز در اولین سفر خارجی خود بعد از چهار سال برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به مسکو رفت.

از سویی، «هانگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین دیروز دوشنبه اعلام کرد که پکن به زودی میزبان اسد خواهد بود.

به گفته هانگ لی، چین برای بهبود وضعیت سوریه از هیچ کمک و تلاشی فروگذار نخواهد کرد. این دعوت نیز به همین منظور برای انجام پاره ای گفتگوهای سازنده انجام می شود.

کد N1076350

وبگردی