آفتاب

اردوغان: یا من باید از قدرت کنار روم یا پوتین

اردوغان: یا من باید از قدرت کنار روم یا پوتین

اردوغان اعلام کرد اگر پوتین خرید نفت داعش را توسط آنکارا ثابت کند از سمت ریاست جمهوری ترکیه استعفا خواهد کرد و اگر نتواند این اتهام را ثابت کند پوتین باید از قدرت کنار برود.

واحد مرکزی خبر نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با به خیانت متهم کردن حامیان دولت قانونی سوریه بار دیگر اعلام کرد اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خرید نفت داعش را توسط آنکارا ثابت کند از سمت ریاست جمهوری ترکیه استعفا خواهد کرد و اگر نتواند این اتهام را ثابت کند پوتین باید از قدرت کنار برود. 
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود گفت :« ترکیه متناسب با مسئولیت های اخلاقی و تاریخی خود به حمایت از برادران سوری خود ادامه خواهد داد. ما ایمان داریم روزی دست خداست و اگر درهایی بسته شود، درهای دیگری باز خواهد شد. از مشکلاتی که با آنها روبرو بودیم عبور کردیم و همه شاخص های اقتصادی، مثبت و تولید و صادرات ما نیز در حال افزایش است.» 
اردوغان افزود:«در برابر اتهامات علیه ترکیه ساکت نخواهیم نشست. من به همه آسیب دیدگان از تروریسم می گویم ترکیه در کنار شماست و از شما حمایت می کند. فقط باید مدت کوتاهی صبر کنیم تا ما همه مشکلات شما را حل کنیم. شهروند روسی- سوری به نام «جرج خصراوی» و رئیس فدراسیون شطرنج روسیه، عامل خرید نفت از گروه تروریستی داعش و فروش آن به نظام بشار اسد هستند و آن را در سراسر دنیا می فروشند. ما اجازه قاچاق نفت از سوریه را نخواهیم داد و نمی پذیریم هیچ کسی ما را به خرید نفت از داعش متهم کند.» 
وی خاطر نشان کرد :«همه کشورها به خوبی می دانند ما نفت را از روسیه، ایران، قطر، الجزایر، نیجریه، شمال عراق و جمهوری آذربایجان خریداری می کنیم. پوتین ترکیه را به خرید نفت از داعش متهم می کند و پاسخ ما به او آن است که اگر این مسئله را ثابت کند فورا استعفا خواهم کرد. اگر هم او نتواند این اتهامات را ثابت کند باید از قدرت کنار برود.» 
رئیس جمهور ترکیه گفت :«ما باید از مخالفان میانه رو و مخالفان سیاسی در سوریه حمایت کنیم تا ثبات در این کشور برقرار شود. نظام بشار اسد حامی اصلی داعش است و این مسئله کاملا مشخص است. تاریخ نام همه حامیان بشار اسد را با سطرهایی از تأسف و خیانت ثبت خواهد کرد. بشار اسد برای اینکه در قدرت بماند چهارصد هزار سوری را به قتل رساند و جرم اصلی همین است. نیروهای بشار اسد فقط کنترل چهار درصد از خاک سوریه را در دست دارند. برادران ترکمن ما سرزمین خود را ترک نکرده اند و نخواهند کرد. آنها حاضرند برای دفاع از سرزمین شان بمیرند. پوتین می گوید با داعش مبارزه می کند، اما به خوبی می داند داعش در کوه الترکمن و دیگر مناطقی که بمباران می کند، حضور ندارد. چند کشور از کشورهایی که در سوریه دخالت می کنند واقعا خواهان تامین منافع ملت سوریه و خوشبختی آن هستند. »
اردوغان افزود :«ما نفت، گاز یا طلا نداریم، اما قلب و وجدان بزرگی داریم که برای همه مردم در آن جا هست. ترکیه سومین کشور بزرگ کمک کننده در جهان است. ترکیه هزینه سنگینی برای حفظ ثبات پرداخت کرده است و برای پرداخت هزینه های بیشتر در این مورد آمادگی دارد. ما نمی توانیم همه دروغ هایی را که ما را به فروش گاز سارین به داعش متهم می کنند تحمل کنیم. برای مقابله با تروریسمی که در آنکارا و غازی آنتپ وجود دارد باید با یکدیگر متحد باشیم. من در برابر اتهاماتی که شخصیت های سیاسی علیه ترکیه مطرح می کنند ساکت نخواهم نشست. وزارت خزانه داری آمریکا ثابت کرد نظام سوریه نفت را از داعش خریداری می کند.»
5050

کد N1076318

وبگردی