آفتاب
در آینده نزدیک انجام می‌شود

سفر وزیر امور خارجه اسلوونی به تهران و بازگشایی سفارت این کشور

سفر وزیر امور خارجه اسلوونی به تهران و بازگشایی سفارت این کشور

به زودی با سفر« کارل اریاوتس »، وزیر امور خارجه اسلوونی به تهران، سفارت این کشور در ایران بازگشایی می‌شود .

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا )، وزیر خارجه اسلوونی در ملاقات چندی پیش خود ( 7 مهرماه ) با محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان ، اعلام کرد دولت متبوعش در نظر دارد سفارت اسلوونی در تهران را بازگشایی کند.

این دیپلمات اسلوونی که در حاشیه هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با همتای ایرانی خود دیدار می کرد ، ادامه داد : دولتش با توجه به اشتیاق صاحبان تجارت اسلوونی برای ورود به بازار ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور اتاق بازرگانی اسلوونی در تهران را نیز فعال خواهد کرد.

در همان دیدار رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز از بازگشایی سفارت این کشور اروپایی در تهران استقبال کرد .

ضمنا سفر رئیس جمهور اسلوونی به تهران در این ملاقات مطرح و گفته شد که این سفر انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا روز یکشنبه هفته جاری سفیر جدید و آکرودیته اسلوونی نیز در دیدار با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیرخارجه کشورمان با ابراز خرسندی از حضورش در ایران اظهار امیدواری کرد به‌زودی با حضور وزیر امور خارجه اسلوونی در تهران، سفارت کشورش در تهران بازگشایی شود.

« ایگور یگوویچ» که در این دیدار رونوشت استوارنامه خود را به مرتضی سرمدی ارائه داد ، تاکید کرد تمامی تلاش خود را برای بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در بخش های مختلف به ویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری برای گسترش روابط به کار می‌گیرد .

به گزارش ایسنا هفته گذشته نیز مجید تخت روانچی معاون آمریکا و اروپای وزارت خارجه به اسلوونی سفر کرد و با «کارل اریاوتس » وزیر امور خارجه اسلوونی دیدار و گفت وگو کرد.

تخت روانچی در این دیدار با اشاره به رایزنی سازنده اخیر وزرای امور خارجه دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، دعوت انجام شده از سوی ظریف وزیر امور خارجه از اریاوتس جهت سفر به کشورمان در آن دیدار را یادآور شد.

وزیر امور خارجه اسلوونی با اعلام آمادگی مجدد نسبت به توسعه همکاری ها با ایران در کلیه زمینه‌ها، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت ممکن به جمهوری اسلامی ایران سفر کند .

انتهای پیام

کد N1076274

وبگردی