آفتاب

استقرار سربازان انگلیسی برای کمک به مقابله با طالبان در افغانستان

استقرار سربازان انگلیسی برای کمک به مقابله با طالبان در افغانستان

سربازان ارتش انگلیس برای کمک به نیروهای محلی در مقابله با طالبان در افغانستان مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، سربازان ارتش انگلیس برای کمک به نیروهای ناتو بسیج شده‌اند و وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که آنها نقش ضربتی نخواهند داشت و تنها به پشتیبانی و مشاوره نیروهای محلی در افغانستان می پردازند.

اما روزنامه تایمز گزارش داد که استقرار این سربازان شامل دست کم یکی از واحدهای سرویس هوایی ویژه انگلیس با 30 سرباز است که از پشتیبانی نیروهای ویژه آمریکایی و ارتش ملی افغانستان برخودارند که تلاش می‌کنند تا منطقه سنگین در ولایت هلمند در جنوب این کشور را از دست طالبان خارج کنند.

وزارت دفاع انگلیس اظهارنظر در این باره را رد کرد اما یکی از سخنگوهای این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ انگلیس بعنوان یکی از اعضای هیات پشتیبانی ناتو در افغانستان تعدادی از نیروهای خود را در کمپ "شورابک" در ولایت هلمند و بعنوان ارائه دهنده نقش مشاوره‌ای مستقر کرده است.

وی ادامه داد: این افراد بخشی از تیم گسترده ناتو عمل می کنند که به تامین و ارائه مشاوره به ارتش ملی افغانستان می پردازند. آنها در عملیات ضربتی حضور ندارند و در خارج از این کمپ نیز مستقر نمی شوند.

این سخنگو گفت:‌ در مجموع انگلیس 450 سرباز در افغانستان دارد که وظیفه نظارت و پشتیبانی نیروهای امنیت و دفاع ملی افغانستان را برعهده دارند.

ژنرال لرد ریچاردز، از فرماندهان سابق ناتو در افغانستان گفت، دولت انگلیس و متحدانش باید برای افزایش تعداد نیروها در پشتیبانی از سربازانشان در این کشور در صورت نیاز، آماده باشند.

وی ادامه داد: این مساله مهم است که غرب به تعهداتش برای حفاظت از مردم افغان پایبند بماند.

منطقه سنگین در ولایت هلمند افغانستان صحنه نبرد میان نیروهای افغان و ائتلاف و طالبان بوده و در این منطقه بیش از 100 سرباز انگلیسی کشته شدند.

از آغاز این عملیات در اکتبر 2001 تاکنون 456 سرباز انگلیسی و غیرنظامی فعال در وزارت دفاع این کشور در افغانستان کشته شدند.

انتهای پیام

کد N1076265

وبگردی