آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

قانون جدید آمریکا مداخله‌ای در منافع اقتصادی ایران ندارد

قانون جدید آمریکا مداخله‌ای در منافع اقتصادی ایران ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به انتقادات ایران علیه تغییرات جدید قانون لغو روادید که ایران را هدف قرار می‌دهد، گفت: ما به اجرای تعهدات مان براساس برجام پایبند هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره نامه جان کری، وزیر امور خارجه این کشور به محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش درباره تغییر قانون لغو روادید که ایران را نیز هدف قرار می‌دهد، به تکرار اظهارات کری در این نامه پرداخت و گفت که این قانون به منافع اقتصادی مشروع ایران، به عنوان مثال در زمینه‌هایی که قرار است تحریم‌ها با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) لغو شود، آسیبی نخواهد زد. هیچ دلیلی وجود ندارد که قانون جدید بخواهد مداخله‌ای در منافع اقتصادی ایران داشته باشد و این نکته‌ای است که وزیر خارجه نیز در نامه خود بر آن تاکید داشت.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی در ادامه تاکید کرد که قانون جدید لغو روادید ارتباطی با اجرای برجام ندارد و همچنان راه‌هایی برای انجام سفرهای تجاری قانونی به ایران وجود دارد که می‌تواند صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آمریکا به تعهدات خود طبق برجام پایبند خواهد بود و ما انتظار داریم که ایران نیز این چنین باشد. تمایل ما برای پایبندی و اجرای تعهدات‌مان تغییر نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست به تکرار ادعاها علیه برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و گفت: هدف از توافق هسته‌ای جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای بوده است و ما از همان ابتدا بارها گفته‌ایم که درباره دیگر نگرانی‌ها درخصوص ایران به صورت دوجانبه و چندجانبه اقداماتی جداگانه را به کار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه آمریکا علاوه بر این، متعهد به تامین ایمنی و امنیت شهروندانش است، افزود: ما قصدی برای لطمه به اجرای برجام نداریم و نمی‌خواهیم تحت هیچ شرایطی تعهداتمان را تضعیف کنیم. ما 100 درصد به تعهدات‌مان پایبند هستیم و می‌خواهیم که ایران به جلو پیش برود.

انتهای پیام

کد N1076228

وبگردی