آفتاب

اردوغان : پ.ک.ک در خندق ها دفن خواهد شد

اردوغان : پ.ک.ک در خندق ها دفن خواهد شد

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور ترکیه گفت :‌ هیچکس تردید نکند که گروه تروریستی «پ ک ک» در خندق هایی که حفر کرده است ، دفن خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز در سخنانی در همایش اتاق تجارت و صنایع بورسا در غرب ترکیه با اشاره به عملیات نیروهای دولتی در جنوب شرقی ترکیه گفت : ساکنان این منطقه از عملیات حمایت می کنند،‌ ما از آنان می خواهیم که کمی بیشتر صبر کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه پ ک ک دادگاه هایی را برای خود در مناطق جنوب شرقی ترکیه تاسیس کرده بود، گفت : همه این مراکز منهدم شده است. رئیس جمهور ترکیه وعده داد ، دولت ترکیه زیان های اصنافی را به علت درگیری ها در مناطق جنوب شرقی ترکیه نمی توانند مغازه هایشان را باز کنند و همچنین زیان های افرادی را که ناگزیر به مهاجرت از این مناطق شده اند ، جبران خواهد کرد. اردوغان در بخش دیگری از سخنرانی خود با انتقاد از روسیه گفت : سران روسیه درباره حملات به ترکمن های بایربوجاک سوریه دروغ می گویند. وی گفت : بایربوجاک منطقه ترکمن نشین است . داعش در آن منطقه حضور ندارد. اردوغان گفت : من در مذاکرات میان هیئت های روسیه و ترکیه این موضوع را شخصا گوشزد کرده ام.

52261

کد N1076149

وبگردی