آفتاب

تداوم پیشروی‌ ارتش سوریه در مناطق استراتژیک جنوب حلب

تداوم پیشروی‌ ارتش سوریه در مناطق استراتژیک جنوب حلب

ارتش سوریه با کنترل بر منطقه "تل معره" در حومه حلب، دامنه مناطق تحت سیطره خود در مناطق استراتژیک حومه جنوبی این استان را گسترش داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ارتش سوریه درحالی کنترل منطقه "تل معره" را در دست گرفته که روز گذشته نیز کنترل منطقه "خان طومان" را در دست گرفته بود. پیشروی ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب گامی در مسیر قطع مسیرهای امدادرسانی به تروریست‌ها است.

شهرک "خان طومان" مرکز گروه‌های عضو گردان "جیش الفتح" شامل جبهه النصره، احرار الشام و نورالدین الزنکی بود و این شهرک و مناطق مجاور آن بیش از چهار استان را به هم وصل می کند. همچنین دروازه مسیر بین المللی از شهر حلب به حماه و از آنجا به دمشق است.

از سوی دیگر نیروهای دولتی سوریه در راستای توافق با گروه‌های مخالف در منطقه "وادی بردی" مسیر "بسیمه-اشرفیه الوادی" را باز کردند. براساس این توافق نامه به تعمیرکاران اجازه داده می‌شود که برای اصلاح کانال‌های آب رسانی به دمشق وارد این منطقه شوند و در مقابل محاصره از منطقه وادی بردی برداشته می‌شود.

براساس این توافق نامه مسیرها باز شده و تمامی مصالح و مواد لازم به منطقه وادی بردی انتقال داده می‌شود و همچنین زنان زندانی از زندان‌ها آزاد می‌شوند در مقابل آب رسانی به تمامی مناطق دمشق مثل گذشته می‌شود.

انتهای پیام

کد N1076141

وبگردی