آفتاب
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان:

بخش «سنگین» ولایت هلمند سقوط نکرده است

بخش «سنگین» ولایت هلمند سقوط نکرده است

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: بخش «سنگین» ولایت «هلمند» سقوط نکرده است و نیروهای امنیتی در نقاط مختلف این منطقه حضور دارند و کنترل سنگین را در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «بخدی» افغانستان، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ضمن رد گفته های فرماندار ولایت هلمند مبنی بر کشته شدن ۹۰ تن از نیروهای امنیتی در دو روز در منطقه سنگین بیان کرد که اطلاعات وی دقیق نیست.

وی افزود: اظهارات «محمد جان رسولیار» مبنی بر کشته شدن ۹۰ تن از نیروهای افغان درست نیست  و درهیچ جای دنیا این گونه اطلاعاتی غلط منتشر نمی شود و در افغانستان اما شماری از مقامات محلی بدون اطلاعات، سوژه خبری می سازند.

دو روز پیش، محمد جان رسولیار، معاون ولایت هلمند در نامه ای که به رییس جمهوری کشور افغانستان نوشت و در صفحه فیسبوک خود متنشر کرد وی در این نامه گفته بود که تنها در دو روز (۲۶ و ۲۷ آذر) دربخش های «گرشک»  و سنگین، ۹۰ سرباز افغان کشته شده اند و تاکید کرده که این آمار مربوط به یک روز نیست بلکه به گفته وی همه روزه  این تعداد از سربازان افغان در هلمند کشته می شوند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در ادامه بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته تنها پانزده تن از نیروهای دولتی در سراسر افغانستان کشته شده اند.

وی افزود: در هلمند جنگ است و دشمن نیز در صدد آن هستند تا کنترل شماری ازبخش ها را به دست بگیرد اما نیروهای افغان با شهامت کامل جنگیده اند و اجازه تصرف هیچ بخشی را به طالبان نداده اند.

به گفته  وزیری طالبان بیشتر از جنگ فیزیکی به جنگ روانی روی آورده اند و تبلیغات گسترده ای را به راه انداخته اند که متاسفانه شماری از شهروندان نیز با دادن اطلاعات نادرست به تبلیغات دشمن کمک می کنند.

وی همچنین بیان داشت که در حال حاضر در شش بخش «واشیر»، «نوزاد»، «خان ‌نشین»، «سنگین»، «گرشک» و «نادعلی» عملا جنگ جریان دارد اما نیروهای امنیتی به موفقیت‌ هایی در این مناطق دست یافته اند.

وزیر کشور افغانستان نیز بیان داشت که بعد از شکست طالبان در ولایت «قندوز»، جنگجویان این گروه دوباره به جنوب کشور بازگشته اند و در صدد هستند تا هلمند را به مرکز اصلی خود تبدیل کنند.

کد N1076139

وبگردی