آفتاب
وزیر دفاع:

بصیرت به‌معنای انتخاب درست و عمل به موقع است

بصیرت به‌معنای انتخاب درست و عمل به موقع است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که «بصیرت صرفا به معنای مطلع بودن نیست» گفت: بصیرت به معنای عمق تفکری است که فرد را به سمت انتخاب درست و عمل به موقع هدایت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار حسین دهقان در آیین رونمایی از کتاب دفاع هوشمند در اندیشه‌ امام خامنه‌ای با بیان این‌که «مدیریت و فرماندهی عنصر اساسی ایجاد قدرت است» اظهار کرد: با آرایش درست عوامل قدرت توسط مدیریت قدرت خلق می‌شود. پس عنصر اساسی رهبری و فرماندهی که تمام توان‌های قدرت را با ترکیب بندی درست و به کارگیری به موقع به امنیت تبدیل می‌کنند، در کنار استقرار امنیت و بقای نظام مسیر پیشرفت و توسعه را ایجاد می‌کنند.

دهقان به ضرورت واکاوی و شناخت اندیشه‌های پایه‌ای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وزارت دفاع در بررسی اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا پیشگام شده‌اند که باید این اندیشه‌های راهبردی در سایه‌ بررسی‌ها به صحنه‌ عمل بیاید.

وی تاکید کرد: باید به درکی درست از اندیشه‌های فرمانده‌ کل قوا در حوزه‌ دفاع دست یابیم و بر مبنای آن اقدامات خود را در جهت توسعه قدرت درون نظام و استحکام اقتدار و اطمینان بخشی به مردم در پیش بگیریم و به مردم اطمینان دهیم که نباید نگران تهدیدها باشند بلکه باید نگران غیبت خود در صحنه باشند.

وزیر دفاع ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت گفت: در این سال‌ها موضوع وحدت بیش از آنچه فکر می‌کردیم ابعاد ضروری پیدا کرده است.

وی با اشاره به این‌که «همواره نظام سلطه برای مخدوش کردن چهره‌ اسلام اقدام کرده‌اند تا مانع الهام گیری دنیا از اندیشه‌های نظام مقدس اسلامی شود» تصریح کرد: دشمنان انقلاب ابتدا تلاش داشته‌اند نظام اسلامی و اندیشه و تفکر امام را در جغرافیای ایران محصور کنند و در جنگ تحمیلی می‌خواستند مانع از انتقال پرتوهای نورانی حیات بخش و آزاد کننده انسان در اندیشه‌های اسلامی شود. حتی جنگ هم بستری برای صدور انقلاب شد.

دهقان با اشاره به این‌که «بعد از جنگ تحمیلی نیز توطه‌ها علیه نظام اسلامی ادامه داشته است» گفت: نظام سلطه از تقابل با نظام اسلامی باز نمی‌ایستد و متناسب با شرایط هر روز پرده جدیدی را به نمایش می‌گذارد که نظام برآمده از انقلاب را ساقط کند، از محتوا خالی کند، منحرف کند و یا با نفوذ در افکار اهداف خود را برای اثرگذاری در این نظام پیگیری کنند.

وزیر دفاع با اشاره به وجود عنصر نجات بخش ولایت و امامت در جامعه اسلامی تصریح کرد: وجود عنصر ولایت و امامت همواره باعث شده است که راه را گم نکنیم و توطئه‌ دشمنان را بشناسیم و در واقع عنصر رهبری عنصر وحدت بخشی، اقتدار آفرینی و بیانگر مواضع قاطع انقلابی ملت ما بودند.

سردار دهقان با اشاره به اهمیت پیوند ملت و رهبری گفت: دفاع هوشمند جنبه‌های نرم و سخت دارد و باید با افق بلند و درک درست از اتفاقات در این مسیر پیش رویم و همواره در حال کسب آمادگی و تجهیز خود بوده و فضای تقابل و درگیری را به درستی و با بصیرت درک کنیم.

انتهای پیام

کد N1076125

وبگردی