آفتاب

داماد آیت الله مهدوی کنی در انتخابات مجلس ثبت نام کرد

داماد آیت الله مهدوی کنی در انتخابات مجلس ثبت نام کرد

تسنیم نوشت: ابراهیم انصاریان داماد آیت‌الله مهدوی کنی صبح امروز با حضور در فرمانداری برای انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرد

 

ابراهیم انصاریان که داماد آیت‌الله مهدوی کنی رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری است از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شده است.

وی در جمع خبرنگاران و درباره ضرورت حضور خود در انتخابات اظهار داشت: برای شرکت در انتخابات احساس خود فرد مهم است که احساس می‌کند می‌تواند در مجلس موثر و کارآیی داشته باشد و به قانونگذاری و نظارت در مجلس کمک کند؛ دوم اینکه وضعیتی که در کشور است که همه در انتخابات شرکت کنند و احساس کنند که این کاری که انجام می‌شود در واقع ثبت‌نام برای همه است.

انصاریان همچنین گفت: به لحاظ شرعی برای کسانی که می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند تکلیف وجود دارد. لذا باید بیایند و در انتخابات شرکت کنند.

داماد آیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ به این سوال که آیا در لیست خاصی شرکت می‌کنید یا مستقل وارد می‌شوید، گفت: در بحث اصولگرایی لیستی بسته نشده و باید ثبت‌نام‌ها انجام شود چرا که باید صلاحیت‌ها تایید و سپس لیست‌ها بسته شود ضمن اینکه قطعا افراد زیادی در صحنه انتخابات هستند و بررسی می‌کنند که چه کسی امتیازش بیشتر است.

انصاریان در پاسخ به این پرسش که آیا با اصولگرایان تعامل خواهید داشت، تصریح کرد: با اصولگرایی تعامل خواهم داشت اما اگر افرادی بهتر از من باشند، می‌پذیرم.

وی درباره وضعیت پسابرجام گفت: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه نظارت و قانونگذاری را برعهده دارد و در بحث قانونگذاری به هر میزان قوانین جامع باشد، می‌تواند نیازهای جامعه و مردم را برطرف کند. در پسابرجام با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و 9 شرطی که ایشان بیان کردند، مجلس باید پیگیری کند تا این 9 شرط انجام شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی مجلس در درجه اول داشتن تعامل برای حرکت اجرایی دولت بسته به تلاش نمایندگان در تدوین قوانین و تصویب لوایح است که امکان تعامل برای مجلس و دولت را فراهم می‌کند.

2727

 

 

کد N1076118

وبگردی