آفتاب

وصیتنامه قنطار منتشر شد: خداوند به ما رهبرانی چون خامنه‌ای و نصرالله داده است/ جهاد متوقف نمی شود

وصیتنامه قنطار منتشر شد: خداوند به ما رهبرانی چون خامنه‌ای و نصرالله داده است/ جهاد متوقف نمی شود

تسنیم نوشت: شهید سمیر قنطار در وصیتنامه خود می نویسد که خداوند به این مقاومت رهبرانی همچون امام خمینی، امام خامنه ای و سید حسن نصرالله داد که از دیر باز به ما اعتماد و ایمان به پیروزی را آموختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری المنار وصیتنامه شهید سمیر قنطار آزاده مشهور لبنانی را منتشر کرد. در وصیتنامه این شهید آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

به کسانى که جنگ بر آنان تحمیل شده رخصت [جهاد] داده شده است چرا که مورد ظلم قرار گرفته ‏اند و البته خدا بر پیروزى آنان سخت تواناست

می دانستم پایان راهم پیروزی یا شهادت است

از زمانی که راه مبارزه و جهاد در راه رفع ظلم از فلسطین و لبنان را انتخاب کردم، می دانستم این راهی که من آن را با رضایت کامل انتخاب کردم، پایانش پیروزی یا شهادت است. زیرا پیروزی کامل و محو رژیم صهیونیستی از وجود نیازمند جانفشانی های بیشتری از آنچه تاکنون تقدیم شده است دارد و در نتیجه تحقق این هدف به سالهای طولانی بیشتری نیاز دارد. بنابراین به احتمال زیاد شهادت در این راه پیش از پیروزی محقق می شود.

خداوند به این مقاومت رهبرانی چون خمینی(ره)، خامنه ای و نصرالله داده است

چون من به همه مؤمنان وعده آزادی فلسطین را دادم، بر کامل کردن این راه که راه جهاد و جانفشانی از طریق بالاترین اشکال آن که همان مبارزه مسلح است اصرار ورزیدم. خداوند متعال نیز مرا عزیز گرداند و مرا یکی از نیروهای مقاومت اسلامی بین برادرانی که وظیفه مبارزه سرسختانه و عدم عقب نشینی را بر عهده گرفتند، قرار داد. امروز خداوند با این شهادت مرا عزیز کرد و از او می خواهم که این شهادت را از من قبول کند. من از این دنیا می روم و اطمینان دارم که این راه جهاد هرگز متوقف یا به عقب بر نخواهد گشت و از جهت اصلی خود یعنی فلسطین منحرف نخواهد شد. زیرا خداوند به این مقاومت رهبرانی داده که از دیر باز به ما اعتماد و ایمان به پیروزی را یاد دادند. از بنیانگذار نهضت اسلامی معاصر روح الله الموسوی الخمینی رحمت الله علیه گرفته تا خلف او در حمل پرچم حق ولی امر مسلمین آیت الله امام خامنه ای و فرمانده ما در مقاومت اسلامی سید حسن نصرالله که من از صمیم قلب به خاطر عنایت او به من از لحظه آزادی ام تا لحظه شهادت از او تشکر می کنم و از او به خاطر وعده صادقانه اش در آزاد کردن من از اسارت که به لطف خدا و وی محقق شد قدردانی می کنم. از خداوند میخواهم که سایه نصرالله را بر سر این امت و مقاومت اسلامی حفظ کند، زیرا در این زمان کسی قادر نیست که از لحاظ شخصیتی، حکمت، و شجاعت جایگزین او شود.

از خداوند می خواهم که من به تعهد و وعده ام به شهدا و به مردم فلسطین و همه رزمندگان مقاومت در لبنان که آدرسی برای کرامت و عزت و مقاومت و شرف هستند، صادقانه عمل کرده باشم. من به همه عاشقان این مقاومت می گویم که شهادت من و شهادت هر برادری در این خط به دست دشمن صهیونیستی یک انگیزه اضافی برای پیشبرد راه مقاومت ایجاد می کند.

انتقام خون ما از طریق پایبندی به راه مقاومت است

در ادامه وصیتنامه این شهید مقاومت آمده است:

دشمن صهیونیستی گمان می کند که با کشتن ما مقاومت را به نبردی می کشاند که خود زمان و مکان آن را انتخاب کرده باشد. من اینجا به همه عاشقان مقاومت تاکید می کنم که انتقام خون ما از طریق پایبندی به این راه و از طریق رشد قدرت بازدارندگی و همچنین از طریق ادامه افزایش آمادگی ما که راه پیروزی بر این دشمن صهیونیستی را در هر مبارزه آینده تضمین می کند، محقق خواهد شد. پیروزی بر این دشمن انتقام بزرگتر و مهمتر از همه خون های مظلوم است. رهبران مقاومت و در رأس آنها سید حسن نصرالله به دقت می دانند که چگونه به جنایات دشمنان پاسخ دهند و آنها مسئولیت اجتناب از وارد شدن در نبردی که دشمن زمان و مکان آن را مشخص می کند را درک می کنند. هیچ کس در جدیت مقاومت و به اینکه همه خونهای رزمندگان مقاومت عزیز و گرانبها است شکی ندارد. واکنش و انتقام فوری اجتناب از وارد شدن به جنگی است که دشمن اشغالگر زمان و مکان آن را مشخص کرده و از طریق این ترور به دنبال آن است.

خونهای ما برابر است و رهبران ما حکیم هستند. تجارب گذشته اینچنین ثابت کرد. ما همیشه تکرار می کنیم لبیک یا نصرالله و تگاه ما به دور دستها خیره می شود به تحقق هدفی بزرگتر که همان پیروزی بر دشمن ستمگر است.

شما را به خدا می سپرم و سلام و رحمت خداوند و برکات او بر شما باد

«سمیر قنطار» آزاده معروف لبنانی که بعد از سپری کردن حدود سه دهه اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی در سال 2008 آزاد شده بود، شنبه شب در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شهر "جرمانا" در حومه جنوبی دمشق به شهادت رسید.

عصر دوشنبه پیکر سردار آزاده‌های لبنانی شهید سمیر قنطار در "مقبره الحوراء زینب" در جنوب بیروت تشییع و به خاک سپرده شد.

4949

کد N1076009

وبگردی