آفتاب
با ساخت نیروگاه هسته‌ای در امارات

کره جنوبی به کشورهای صادرکننده نیروگاه هسته‌ای می‌پیوندد

کره جنوبی به کشورهای صادرکننده نیروگاه هسته‌ای می‌پیوندد

پروژه نیروگاه انرژی هسته‌ای باراکا ، پروژه‌ای برای ساخت چهار نیروگاه انرژی هسته‌ای در امارات متحده است . کره جنوبی با پیروزی در این نیروگاه به ششمین کشور در جهان بدل شد که برنامه های هسته‌ای را صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از بیزینس کوریا،‌ انتظارمی رود این چهار راکتور APR-1400 تامین الکتریسیته را بین سالهای 2017 تا 2020 آغاز کنند.

ارزیابی برای تعیین صلاحیت قیمت دهندگان برای ساخت نیروگاه انرژی هسته‌ای باراکا در ششم ماه می 2009 آغاز شد و پس از رقابت شدید میان فروشندگان برجسته انرژی هسته‌ای جهان شرکت انرژی الکتریکی کره در دسامبر 2009 توانست این پروژه را به دست آورد. این توافق نامه اولین و بزرگترین قراردادی بود که کره جنوبی تاکنون در خارج از کشور به دست آورده است.

شرکت انرژی الکتریک کره پیمان کار اصلی است که این پروژه را پیش می برد و کنسرسیوم پیروز شامل شرکت ‌های سامسونگ، هیوندای و صنایع سنگین دوسان و نیز وسینگهاوس آمریکا و توشیبای ژاپن است.

کار ساخت نیروگاه انرژی هسته‌ای باراکا در ژانویه 2010 و پس از تائید مقامات نظارتی آغاز شد.

راکتورهای این نیروگاه می بایست همگی در سال 2020 به فعالیت در آیند و تا آن زمان انتظار می‌رود تقاضا برای الکتریسیته در امارات متحده عربی بیش از دو برابر شود. در ماه می 2013 ساخت دومین واحد آغاز شد که 5 سال به طول می انجامد. در سپتامبر 2014 زیرسازی های ایمنی واحد 3 ریخته شد و ساخت واحد 4 در سپتامبر 2015 شروع شد.

با پیروزی در پروژه نیروگاه انرژی هسته‌ای باراکا کره جنوبی به ششمین کشوری در جهان بدل شد که برنامه های هسته‌ای را صادر می‌کنند . کره جنوبی برای اولین بار در سال 1978 انرژی اتمی را ارائه کرد و تاکنون 20 راکتور هسته‌ای فعال دارد. با توجه به مقیاس و زمان صرف شده برای این پروژه نیروگاه انرژی هسته‌ای باراکا سکویی برای مشارکت بلند مدت امارات و کره جنوبی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N1075984

وبگردی