آفتاب

دیدار عباس با رئیس‌جمهور و وزیر کشور یونان

دیدار عباس با رئیس‌جمهور و وزیر کشور یونان

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفرش به آتن، با رئیس‌جمهور و وزیر کشور یونان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار و گفت‌وگو با پروکوپیس پولوپلس، رئیس‌جمهور یونان بر ضرورت پایان اشغال فلسطین تاکید کرد و گفت که کلید حل تمامی مشکلات خاورمیانه برچیدن اشغالگری از فلسطین است و با این کار بسیاری از مشکلات و بحران های دیگر از جمله بحران مهاجران حل خواهد شد.

عباس در این دیدار نسبت به ایجاد راه حلی دائمی برای مسأله فلسطین بر اساس راه حل تشکیل دو کشور و طبق قوانین و معاهدات بین المللی ابراز خوشبینی و تصریح کرد: هر راه حلی که برای مساله فلسطین ارائه می‌شود، باید سازنده و قابل قبول باشد و ما از طرف صهیونیستی می خواهیم برای ایجاد راه حلی در این باره با ما همکاری کند.

عباس ضمن تاکید بر روبط خوب و مستحکم لبنان با فلسطین، اظهار داشت که یونان همواره در محافل بین المللی حامی و همراه فلسطین بوده است. وی همچنین حمایت های این کشور از فلسطین در سازمان ملل در خصوص پذیرش فلسطین به عنوان دولتی ناظر را ستود.

وی تصریح کرد که تشکیلات خودگردان قصد دارد گذرنامه های اتباع خود را تحت عنوان کشور فلسطین صادر کند.

محمود عباس اظهار کرد که فرآیند صدور گذرنامه های جدید، حداکثر تا یک سال آینده به سرانجام خواهد رسید. گذرنامه های کنونی فلسطین، تحت عنوان «تشکیلات خودگردان» صادر می‌شود.

از سوی دیگر، پولوپلس نیز با اشاره به این که یونان همچنان در تلاش برای ایجاد راه حلی همسو با قوانین بین‌المللی است، تصریح کرد که فلسطین باید کشوری مستقل و آزاد باشد و امکانات لازم برای برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه برای ساکنان آن فراهم آید.

محمود عباس همچنین با وزیر کشور یونان نیز دیدار و او را در جریان آخرین تحولات فلسطین و جنایت‌های روزانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین قرار داد.

در این دیدار، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین، نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان، مجدی خالدی، مشاور سیاسی عباس و مروان طوباسی، سفیر فلسطین در یونان نیز حضور داشتند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صبح روز دوشنبه وارد آتن شد و قرار است امروز (سه‌شنبه) در پارلمان این کشور سخنرانی کند.

یونان پس از سوئد دومین کشوری است که رسما کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد و قرار است امروز مراسمی در همین رابطه در پارلمان این کشور برگزار شود.

انتهای پیام

کد N1075890

وبگردی